Helpdesksupport till statlig myndighet i Uppsala
Experis / Supportteknikerjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis i Uppsala,
Österåker,
Håbo,
Enköping,
Täby eller i
hela Sverige Vi på Experis IT söker just nu en Helpdesksupport till vår kund i Uppsala. Har du goda kunskaper inom IT och tidigare erfarenhet av IT support? Söker du en ny och spännande utmaning som kan innebära ett stort steg framåt i karriären? Har du dessutom ett brinnande intresse för service är det här tjänsten för dig. Det här är ett konsultuppdrag med start 2018-10-01 som varar minst 4 månader och för rätt person finns stora chanser till ytterligare förlängning.
Publiceringsdatum2018-09-24ArbetsuppgifterSom Helpdesksupport kommer du främst att jobba med att på ett serviceinriktat sätt hjälpa användarna att få den dagliga IT verksamheten att fungera och att serva dem med det de behöver för att kunna använda IT-systemen. Du kommer även att arbeta med underhåll av IT-systemen. Du kommer att ha mycket kontakt med företagets anställda.
Du kommer till exempel att:
* Ansvara för att ta emot och registrera inkommande ärenden via telefon i myndighetens ärendehanteringssystem
* Ansvara för att kategorisera och prioritera ärenden
* Självständigt göra en första felsökning
* se till att IT-utrustning fungerar.
* tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara.
* administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer).
* instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.
* ge telefonrådgivning.
Din Profil
Du har en högskoleutbildning i IT tex. Högskoleingenjör med datainriktning eller annan likvärdig datautbildning samt minst 3 års arbetslivserfarenhet av IT support. Alternativt. gymnasium eller likvärdig utbildning samt minst 5 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Vidare har du goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation, informationssäkerhet och kunskaper om ärendehanteringssystem Easit BPS eller Artologik Helpdesk. Det är meriterande om du har ITIL certifiering. Du har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift, på såväl svenska som engelska. Som person är du hjälpsam, social och lyhörd och du drivs av att utvecklas i din yrkesroll och att få arbeta med människor.
Erbjudande
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!
Sök tjänsten idag!
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Ghazaleh Köse T: 018 - 18 59 73
ghazaleh.kose@manpower.seVi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-08
Ange följande referens när du ansöker: 5d8ca055-05ed-
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGhazaleh Köse
Ghazaleh.Kose@manpower.se +46727327694
FöretagExperis
AdressExperis
75320
75320 0380
KontorsadressS:t Persgatan 17 Uppsala
Jobbnummer 4364008
Observera att sista ansökningsdag har passerat.