Helpdeskspecialist

BrainPeople AB / Försäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BrainPeople AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Vill du avancera inom Helpdesk?
Helpdeskspecialist
Vår kund är ett ledande internationellt säkerhetsföretag med verksamhet i drygt 100 länder världen över och med drygt 600 000 anställda. I deras portfölj ingår tjänster och produkter inom bevakning, larm och värdehantering Företaget är ett av Sveriges ledande bevaknings- och säkerhetsföretag med drygt 4 000 anställda. Säkerhetsuppdragen utförs på uppdrag av näringsliv och offentlig sektor.
Arbetsbeskrivning: Tjänsten som Helpdeskspecialist innebär ett varierande och roligt arbete för dig som tycker om att hjälpa andra människor. Din huvuduppgift är att hjälpa IT-användare med dagliga problem och du kommer använda telefon och remotestyrning som dina främsta verktyg. I arbetsuppgifterna ingår att svara på inkommande samtal, ta emot felanmälan och beställningar från kunden. Vidare kommer du att arbeta med felsökning både på hård- och mjukvara, samt registrering av ärenden i ärendehanteringssystem.
Arbetets omfattning: Tjänsten är på heltid mellan 08:00-16:30 och tillsätts omgående. Du blir direktanställd av vår kund.
Utvecklingsmöjligheter: Rollen som helpdeskspecialist innebär ett ständigt arbete i förändring då vi satsar mycket på att automatisera de mest förekommande ärendetyperna genom kontinuerligt förbättringsarbete. Här har du själv stora möjligheter att påverka lösningar och systemval och vi förväntar oss att du följer den tekniska utvecklingen och också aktivt bidrar till avdelningens effektivisering. Du kommer få förutsättningar att förkovra dig genom att delta i utbildningar och seminarier. Det finns även stora möjligheter att både avancera och specialisera sig inom enskilda applikationer/system beroende på kompetens och intresse.
Krav på person
Kompetenskrav: Vi söker dig som har arbetat minst 2-3 år i helpdesk. Du bör ha någon form av dokumenterad eftergymnasial utbildning med inriktning på IT eller gymnasium med IT inriktning. Du har grundläggande kunskaper i Microsofts klientplattform (Windows/Office) och även inom Microsoft Backoffice produktutbud (Windows server, Active Directory, Skrivare)
Vi vill också att du har kunskaper inom nätverk, TCP/IP, DNS och datasäkerhet.
Det är meriterande (men inget krav) om du har praktisk erfarenhet av arbete i större miljöer (programvarudistribution, script osv) eller avancerad applikationssupport så som support i affärssystem (SAP, Axapta, Jeeves eller liknande)
Personliga egenskaper: För att trivas på företaget och bli framgångsrik så tror vi att du är social, pedagogisk och framåt. Du är flexibel, ordningssam och logisk.
Vi behandlar ansökningar löpande. Frågor besvaras av Katarina Brorsson på telefon 08 - 440 80 92.
Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.
Ansökan sker endast via nedanstående länk!

Publiceringsdatum
2010-10-25

Arbetstider och omfattning
Heltidsanställd

Ersättning
Enligt Överenskommelse

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 357291
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
BrainPeople AB

Adress
BrainPeople AB
Industrigatan 4a
11246 Stockholm

Jobbnummer
762029

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BrainPeople AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BrainPeople AB: