Helpdeskmedarbetare Till Xl-Bygg

Xl-Bygg AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Xl-Bygg AB i Solna, Stockholm, Täby, Tyresö, Östhammar eller i hela Sverige

Rollen innebär att ta emot ärenden, åtgärda eventuella problem som kan uppstå för våra kunder samt följa upp och återkoppla. Det förväntas att du förstår vikten av goda, nära och långsiktiga kundrelationer samt att du gör ditt yttersta för att säkerställa en god kundnöjdhet. För att lyckas så bör du vara strukturerad och van vid en hög frekvens av inkommande ärenden. Vi värdesätter att du tar ett helhetsansvar för ärenden och självständigt driver arbetet framåt.

Publiceringsdatum
2017-09-22

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer främst att innebära;
• first- och second line-support till användare
• ta emot och registrera inkomna ärenden
• utföra felanalys och åtgärda uppkomna problem
• proaktivt arbeta med lösningar

Erfarenhet och kompetens

Kvalifikationer
För tjänsten krävs att du har:
• gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk alt IT-inriktning
• erfarenhet av arbete i helpdesk/kundtjänst
• god förmåga att kommunicera på svenska i såväl tal som skrift
• kunskap inom något affärssystem

Meriterande
Det är mycket meriterande om du har:
• god förståelse för ett företags order, inköp och ekonomiprocesser
• god förmåga att kommunicera på engelska i såväl tal som skrift
• förståelse för grundläggande ITIL process

Vill du bli en viktig spelare i ett härligt team?
Detta är en möjlighet för dig som vill växa i mötet med andra människor. Till vårt huvudkontor i Solna Strand söker vi nu dig som vill vara en del av vår Helpdesk, där vi erbjuder stöd och support inom vårt affärs- och verksamhetssystem till våra lokala XL-Bygghandlare över hela landet.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och särskilt att du:
• har god social kompetens och samarbetsförmåga
• har lätt för att kommunicera med användare och kollegor
• har förmåga att variera mellan att arbeta självständigt och i grupp
• har ett ödmjukt och prestigelöst förhållningssätt
• är initiativrik, pedagogisk och strukturerad

XL-BYGG AB är ett servicebolag för ett 80-tal enskilda byggfackhandlare som är delägare i kedjan. Delägareföretagen är verksamma över hela landet, från Kiruna i norr till Ystad i söder, med tillsammans drygt 130 försäljningsställen.
Servicebolagets uppgifter är bl.a. att som företrädare för delägareföretagen samordna inköpsverksamheten. Dessutom initierar och utvecklar servicebolaget gemensam marknadsföring tillsammans med delägareföretagen som sedan 2009 samverkar under det gemensamma varumärket XL-BYGG. Servicebolaget arbetar också med affärsstöd och utveckling, träfrågor och utbildning. XL-BYGG AB ingår även i XL-BYGG Nordic tillsammans med Norge och Danmark, vilka utgör Skandinaviens största profilerade byggmaterialkedja, XL-BYGG Nordic.

Varaktighet, arbetstid
Heltid, schemalagd arbetstid på vardagar mellan 7-17 Tillsvidareanställning, provanställning 6 månader Fast lön med individuell lönesättning Generösa förmåner för dig som anställd Start enligt överenskommelse

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-08
Ange följande referens när du ansöker: Helpdesk

Företag
XL-BYGG AB

Adress
XL-BYGG AB
Hemvärnsgatan 8
17154 SOLNA

Kontorsadress
Hemvärnsgatan 8

Jobbnummer
3713933

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Xl-Bygg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Xl-Bygg AB: