Helpdeskmedarbetare till Riksförbundet
Hyresgästföreningen / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hyresgästföreningen i Stockholm,
Håbo,
Gnesta,
Trosa,
Strängnäs eller i
hela Sverige Varje dag bidrar Hyresgästföreningen, dess förtroendevalda, anställda och medlemmar till att förbättra boendet för människor. Det har vi gjort under många år, och vi vill fortsätta verka för hyresgästers intressen, rättigheter och möjligheter att påverka sitt boende också i framtiden.
Vill du vara med och bygga upp en enastående servicefunktion kring it? Nu samordnar Hyresgästföreningen all sin IT-support och söker därför förstärkning med teknisk kompetens och dig som gillar utveckling och god service!
Som helpdeskmedarbetare fyller du en mycket viktig funktion och kommer vara första kontakten för medarbetarna runt om i landet. Du arbetar med första linjens support och hjälper våra medarbetare med IT relaterade ärenden via telefon, e-post och fjärrstyrning för att snabbt och effektivt lösa tekniska problem.
Dina arbetsuppgifter innefattar att prioritera, analysera samt kommunicera lösningar på ett pedagogiskt och professionellt sätt. Tjänsten som servicedesktekniker är en omväxlande roll där du hanterar många olika typer av ärenden inom IT/data/telefoni såsom felsökning, installationer och beställningar. De ärendena som kräver mer avancerad felsökning/åtgärd vidarebefordras till övriga medarbetare på IT-enheten/förvaltningen.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är en engagerad teamspelare med genuint tekniskt intresse som är duktig på problemlösning och drivs av att ge bra service till användarna.
Publiceringsdatum2015-09-25Kvalifikationer• Gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande
• Mycket goda kunskaper i Windows XP/7/8
• Minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Är du den vi letar efter kan vi erbjuda ett intressant arbete med varierande arbetsuppgifter med goda anställningsvillkor och förmåner. Vi sitter i centrala lokaler i Stockholm.
Hyresgästföreningen strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats där alla ges lika möjligheter oavsett kön, ålder och etnisk bakgrund. Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan via vår e-rekrytering senast den 12 oktober. Du söker tjänsten via vår hemsida:
http://www.hyresgastforeningen.seHar du frågor eller funderingar kring tjänsten? Kontakta IT-chefen Jari Rantamaa 010-459 1150 eller personalspecialisten Malin Axberg 010-459 1101.
Hyresgästföreningen är indelad i nio regioner över hela landet. Arbetet och behoven kan se olika ut beroende på geografiskt område. Alla regioner samordnar de insatser som behövs för respektive distrikt och här finns all expertis samlad i form av jurister, förhandlare och verksamhetsutvecklare. Som organisation brinner vi för att alla ska ha rätt till en god bostad till rimlig kostnad.
Hyresgästföreningens Riksförbund är vårt huvudkontor som arbetar med bland annat nationell information, politisk opinionsbildning och utredningar i boendefrågor.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHyresgästföreningen
AdressHyresgästföreningen
Norrlandsgatan 7
10392 Stockholm
KontorsadressNorrlandsgatan 7
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2450503
Observera att sista ansökningsdag har passerat.