Helpdeskmedarbetare med servicekänsla
Perido Skills AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2015-08-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdeskmedarbetare med servicekänsla" (publicerad 2016-04-01) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Stockholm
Är du intresserad av teknik och är dessutom riktigt duktig på Windows 7 och Officepaketet? Har du någon tidigare erfarenhet av support eller teknisk problemlösning och är nu nyfiken på att bredda dina kunskaper med att arbeta inom en fartfylld och gränsöverskridande helpdesk? Då kan det här vara något för dig!
Publiceringsdatum2015-08-31BeskrivningPerido rekryterar nu en helpdeskmedarbetare till ett företag i investeringsbranschen. De är högt rankade ute i Europa, förvaltar tusentals miljoner kronor och har över 400 anställda fördelade på kontor i mer än sex länder. Denna tjänst är placerad på företagets Stockholmskontor, mitt i city!
I ditt arbete som helpdeskmedarbetare arbetar du på en avdelning med 4 personer, exklusive teamleader och IT-chef. Tillsammans ger ni användarsupport gällandes mjuk- och hårdvara till ungefär 200 användare, och då vissa av dessa sitter i exempelvis London och Singapore är det viktigt att du känner dig trygg i det engelska språket. Som helpdeskmedarbetare jobbar du även med att beställa IT-utrustning, delta i projektarbeten och arbeta med serverhantering. Utöver detta förekommer även en del IT-administrativt arbete med att lägga upp användare och rättigheter.
Vi tror att du som söker den här tjänsten är en flexibel person som gärna kavlar upp ärmarna och tar för dig av uppgifterna och som tycker att det kul med problemlösning, service och support. Du har ett gediget intresse för teknik och kommer tack vare ditt pedagogiska och kommunikativa sätt hjälpa användarna med att lösa alla sorters teknikrelaterade problem. Varmt välkommen med din ansökan!
Kravprofil för detta jobb• Gymnasiekompetens
• Erfarenhet av arbete inom helpdesk/support
• Kunskap i MS Office 2007/2010, Windows 7, hårdvara och nätverk
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, vikatiat hos vår kund. Tillträde efter överenskommelse till och med April 2016
Så ansöker duSkicka din ansökan med bif CV till
rekrytering@perido.se snarast möjligt, urvalet sker löpande. Var god ange referensnummer 12215EL i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb12215EL
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seVaraktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 12215
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 2412732
Observera att sista ansökningsdag har passerat.