Helpdeskmedarbetare med IT-kompetens sökes till Linköping
Bemannia / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia i Linköping,
Norrköping,
Haninge,
Karlsborg,
Kumla eller i
hela Sverige Är du en problemlösare och tycker omatt hjälpa människor? Är du kunnig inom IT och har erfarenhet av att arbeta i helpdesk? Då är du varmt välkommen med din ansökan till oss!
Om uppdraget
Vår statliga kundär världsledande inomforskning och utbildning. Dem har också en nära samverkan med näringsliv och samhälle inom bland annat IT och material. Uppdragsstart kommer ske snarastoch vi önskar därför att du kan börja arbeta inom kort.Uppdraget är en heltidstjänst med startomgående och somsträcker sig fram till och med 2019-12-31. Det finns ävenchans till förlängning. Arbetstidär vanligtvis vardagar kl 08:00-17:00.
Publiceringsdatum2019-05-20ArbetsuppgifterI dina dagliga arbetsuppgifter kommer du att lösa olika IT-problem via telefon, fjärrhjälp och e-post och du kommer arbeta både som första- och andralinjesupport. Därför är det viktigt att du känner dig bekväm med att använda telefon som redskap i ditt arbete.
I rollen som helpdeskmedarbetareförväntas du kunna tillhandahålla servicestödtill användare gällandehård och mjukvara då kunden erbjuder så kallat "på plats-stöd". Vidare ser vi också att du känner dig bekväm i att hantera kringutrustning så som skrivare och annan IT-utrustning.
Tjänsten innefattar också att du skall kunna gesupport på olika slags operativsystem, nätverkskopplingar och applikationer samt instruera hur man arbetar i olika program.
I och med detser vi också att du har erfarenhet av att administrera i IT-miljöer, vilket kan innefatta administration av användarkonton, behörigheter med mera.
Då du kommer arbeta med support i enheterogen datormiljö med stöd till användare ser vi att du är bekväm med exempelvis Windows, Mac, Linux, iPad och smartphones.
Kvalifikationer• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom IT-support/helpdesk
• Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
• Goda kunskaper i MS Office
• Kunskaper om ärendehanteringssystem exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 2019-05-28.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Sofie Nilsson.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på
jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofie Nilsson
sofie.nilsson@bemannia.seFöretagBemannia
AdressBemannia
Sveavägen 155
11346 Stockholm
KontorsadressSveavägen 155, Stockholm
Jobbnummer 4797760
Observera att sista ansökningsdag har passerat.