Helpdeskmedarbetare inom logistik!

Logent AB GBG / Företagsförsäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsförsäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Logent AB GBG i Göteborg, Mölndal, Härryda, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Logent AB är en snabbväxande tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande åt logistikintensiva verksamheter. Vi är verksamma inom fem affärsområden och erbjuder tjänster så som konsulttjänster inom tredjepartslogistik, logistik och tull samt bemanningslösningar, entreprenad- och sitelösningar, hamn- och terminalutveckling samt utbildning och IT-stöd inom logistik. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 2 000 anställda. Under 2013 beräknas Logent omsätta ca 1,5 miljard SEK. Logent AB är auktoriserade genom Almega och ISO-certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.

Vi söker nu för kunds räkning resurser för projektanställning då en av våra kunder planerar ett stort logistikprojekt under perioden november till april. Som helpdeskmedarbetare arbetar du i första eller andra linjens support beroende på dina tidigare erfarenheter och kommer dagligen att arbeta med problemlösning och uppstyrning av kundens nya set up för logistikfunktionen inom inbound-verksamheten.

Syftet med denna funktion är att säkerställa inkommande transporter för produktion av material till fabrik, lager och för konsolidering. Detta flöde är helt kritiskt för vår kunds produktion.

Publiceringsdatum
2013-11-01

Dina arbetsuppgifter
Operativ Planering och genomförande av inkommande transporter:
• Spårning av transporter
• Ge transportrelaterad information till alla intressenter (enda kontaktpunkt)
• Track and trace transporter, upphämtningar och leveranser
• Problemlösning vid undantag (något som inte körs som planerat)

Övervakning av transporter och hantering av undantag:
• Samordna och organisera alternativ
• Organisera kostnadsoptimala premiumfrakter
• Kommunicera ut alternativ till alla intressenter
• Eskalera eventuella transportfrågor som inte kan lösas

Dokumentera undantag:
• Dokumentera grundorsaker och aktuell status för undantag
• Ge underlag för alla intressenter
• Implementera motåtgärder för att undvika undantag i framtiden

Kvalifikationer
• Kunskap och erfarenhet av transportplanering
• Kunskap om transportörer
• Erfarenhet företrädesvis fordonsindustrin (OEM inbound logistics)
• Examen i grundläggande logistik är meriterande
• Möjlighet att snabbt bedöma komplexa situationer
• Service minded
• God kommunikation och samordning
• Hög stresströskel
• God förmåga att kommunicera och agera vid oplanerade situationer
• Goda kunskaper i engelska

Rekrytering till denna tjänst kommer att ske utan dröjsmål så skicka in din ansökan snarast för att söka denna tjänst!

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Tjänsten gäller initialt från november till mars men kan komma att förlängas.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: "helpdeskmedarbetare" i din ansökan!
Ansökan kan skickas till e-postadress: goteborg@logent.se

Kontakt
Anna Singer, Distrikschef Göteborg 031-13 01 47 (Kontoret) 031-130147 anna.singer@logent.se

Företag
Logent AB GBG

Adress
Logent AB GBG
Masthamnsgatan 22
41327 Göteborg

Kontorsadress
Masthamnsgatan 22
Göteborg

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-130147
Faxnummer: 031-140144
E-postadress: gbg@logent.se

Jobbnummer
1692579

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Logent AB GBG

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Logent AB GBG: