Helpdeskmedarbetare Geodis Wilson, Arlandastad

Stockholm Nord / Supportteknikerjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholm Nord i Upplands Väsby, Österåker, Danderyd, Sigtuna, Solna eller i hela Sverige

Academic Work söker för Geodis Wilsons räkning en servicemedveten helpdeskmedarbetare med IT-intresse. Geodis Wilson är ett av världens största företag gällande hantering och levererans av gods världen över. Vid sidan av deras Stockholmskontor finns de även i Amsterdam, Paris, Hamburg och Göteborg. De söker idag en person på heltid till deras internationella helpdesk på kontoret i Arlanda stad.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Publiceringsdatum
2013-02-15

Dina arbetsuppgifter
Att jobba med 1st line support på en 3rd line helpdesk kräver kvalitativt servicearbete. Du kommer att arbeta med support som sker med hjälp av ärendehanteringssystem med eskaleringsriktlinjer och du ska i största möjliga mån svara på nationella och internationella kollegors frågor samt vidarebefordra frågor till lämplig support. Frågor kommer att vara av varierande karaktär och ett mål är att du ska kunna utvecklas att själv svara på fler frågor direkt. Runt 75 % av samtalen kommer från utlandet vilket kräver god kunskap och förståelse i engelska.

Du kommer till exempel att:
• Ge tekniskt support
• Hjälpa medarbetare vidare till lämpligt support
• Bygga upp en FAQ

Utvecklingsmöjligheter: För dig som har ett tekniskt intresse finns här en möjlighet att utvecklas inom 1st line support och få utvecklad teknisk kunskap. Du kommer att få in en fot på ett internationellt företag där intresse och engagemang uppmuntras och där du kommer ges stora utvecklingsmöjligheter.

Vi söker dig som

Är van att ge service och ser det som en naturlig del av ditt yrke. Vidare ser vi att du uppskattar att arbeta i internationell miljö där kommunikationen till stor del sker på engelska. Vi ser även att du har ett stort tekniskt intresse med kunskaper i nätverk och vana av att arbeta med Microsoft-plattformen.

Efterfrågade specifika kompetenser:
• Tekniskt intresse
• Servicevana
• Mycket goda engelskakunskaper

Som person har du ett helhetstänk där du förstår konsekvenser av dina beslut och kan få kunder att känna sig hörda. Då du kommer att arbeta utåt med kundstöd ser vi att du är mycket servicemedveten och trivs med att på bästa sätt ta emot frågor och lösa problem. Slutligen ser vi att du är nyfiken, lyhörd och vill lära dig mer och utvecklas då ambitionen med denna roll är att du själv ska få utvecklad kunskap för att kunna hjälpa företagets kunder.

Start: Omgående
Uppdragets omfattning: Heltid, 6 månader med goda chanser till förlängning
Arbetstid: 08-17
Plats: Arlanda stad
Kontakt: Hedvig Svärd, hedvig.svard@academicwork.se
Urval: Sker löpande

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi förmedlar jobb till dig som studerar eller är färdig med dina studier och har upp till fem års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-17
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
STOCKHOLM NORD

Adress
STOCKHOLM NORD
DROTTNINGGATAN 23
58225 LINKÖPING

Kontorsadress
LINDSTEDTSVÄGEN 24
STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 020-373840

Jobbnummer
1468081

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholm Nord

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholm Nord: