Helpdeskchef

IT-Enheten / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos IT-Enheten i Solna, Stockholm, Karlskrona, Göteborg eller i hela Sverige

Apoteket erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och kvalificerade farmaceutiska tjänster till konsumenter, vården och företag. Hos oss möter du engagerade medarbetare med djup kunskap om läkemedel som vill inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra. Apoteket är hela Sveriges apotek

Apotekets IT-enhet är den centrala interna IT-leverantören till hela Apoteket AB. IT-enheten ansvarar för drift, förvaltning och utveckling av Apotekets samtliga IT-system. Nu söker vi dig som vill arbeta som Helpdeskchef på IT-enheten.

Vi erbjuder

På Apotekets IT-enhet jobbar inte vem som helst! Det innebär att vi å ena sidan ställer höga krav på dig som vill jobba med oss men å andra sidan att vi även kan erbjuda en omgivning som få kan matcha. Just nu är IT verksamheten och IT-stödet inom Apoteket inne i sin största förändring någonsin. Många av våra olika stödsystem är föremål för översyn, modernisering eller utbyte till nytt IT-stöd. Samtidigt som vi ser över våra produktionsprocesser och konstant arbetar med kvalitetsutveckling. Vår produktion är till stora delar outsorcad vilket gör det viktigt att man har förståelse för leverans och leverantörsstyrning.

Som Helpdeskchef kommer du ansvara för vår Helpdesk funktion med ca: 16 medarbetare där du skall planera och leda arbetet på daglig basis, vidareutveckla medarbetare samt kontinuerligt vidareutveckla kvalitet och driva effektivisering. Du ska löpande följa upp helpdeskfunktionen och rapportera KPI:er till Chef för IT-Produktion. Du är även ansvarig för Incident Management-processen. Du kommer rapportera till Chef för IT-Produktion.

Vem är du?
Du har akademisk examen eller motsvarande erfarenheter. Du har god kunskap, förståelse och erfarenhet av att driva en Helpdeskfunktion samt genuin kompetens om ITIL processer.  Du bör ha erfarenhet av outsourcing som leverantör eller som beställare.  En viktig egenskap du har är god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift både på svenska och på engelska.

Erfarenhet av apoteksbranchen, vård och detaljhandel är meriterande.

Du är positiv och drivande person, som är ansvarstagande, initiativrik och van att arbeta mot mål (resultatorienterad). Du är strukturerad med god samarbetsförmåga, kreativ och gillar att jobba med många kontaktytor till interna och externa intressenter. Du skall ha en genuin vilja av att utveckla verksamheten samt en god empati för verksamhetens behov och situation.

 Kontaktperson

Vill du veta mera om tjänsten är du välkommen att kontakta Lars Jansson, Chef för IT-Produktion, på telefon 073-355 09 34 eller e-post lars.jansson@apoteket.se .

Publiceringsdatum
2013-12-12

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast 13 januari 2014. Ansöka gör genom att trycka på länken "Skicka din ansökan" längst ner till vänster på sidan.

Facklig information

Fackliga företrädare är för Akademikerföreningen Irenes Granberg, tfn 010-447 68 12, Gunilla Larsson för Farmaciförbundet tfn 08-661 16 15 och Tina Carlsson för Unionen, tfn 010-44755 36.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
efter överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lars Jansson

Företag
IT-enheten

Adress
IT-enheten
Södermalms allén 36
11881 Stockholm

Jobbnummer
1726822

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från IT-Enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos IT-Enheten: