Helpdeskansvarig (rekryteringsträff)

Avensia AB / Supportteknikerjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avensia AB i Lund, Stockholm eller i hela Sverige

Avensia Innovation söker Helpdeskansvarig!
Välkommen att söka tjänsten vid vår rekryteringsträff!
NÄR: Tisdagen den 16:e september kl 13.30-15.00 (drop-in)
VAR: Arbetsförmedlingen Vård, Södra Förstadsgatan 35, 4 vån., lokal Havet, vid Triangeln i Malmö.
Tag med dig flera exemplar av dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare jobbintervju med arbetsgivaren. Beroende på hur många som kommer för att söka jobbet får du vara beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju.
Avensia Innovation (Avensia) är en ny innovativ IT-koncern som bildats av tre framgångsrika och väletablerade företag - Avensia, INXL och LUVIT. Tillsammans blir vi ett företag med välutbildad personal som har lång erfarenhet från IT-branschen. Vi har nu ett ännu större kontaktnät med bra referenser och nöjda kunder.
Vi har samlat våra erbjudanden till marknaden i tre affärsområden - Produkter, Systemlösningar och Kompetensförstärkning.
Inom affärsområdet Produkter finns det ett antal produkter i olika mognadsfaser. Här sker vidareutveckling, drift och förvaltning av dessa. Vi ser affärsområdet som det viktigaste framöver och det är här tillväxt- och lönsamhetspotentialen är som störst. Läs mer om våra produkter som LUVIT, Mashie, Comporto m.fl. här.
Inom Systemlösningar erbjuder vi utvecklingsuppdrag till våra kunder och i första hand arbetar vi med uppdrag inom verksamhetskritiska processer. Vi erbjuder bland annat lösningar för portaler, beslutstöd, mobilitet och logistik, där utvecklingen sker med hjälp av Microsofts teknologier.
Kompetensförstärkning utgör ungefär halva vår omsättning där vi erbjuder våra kunder både teknik- och applikationskonsulter. Vi har hög kompetens inom hårdvarunära utveckling, sk. Embedded Systems och många av medarbetarna är certifierade på Microsofts utvecklingsverktyg. Erfarna verksamhetsutvecklare, projektledare, interaktionsdesigners och pedagoger finns som ger stöd vid både utveckling och införande av olika system.
Vi tycker att vår viktigaste egenskap är att vi är lösningsorienterade och uppfinningsrika. Vi har en förmåga att snabbt sätta oss in i en problemställning och hitta en kostnadseffektiv och användarvänlig lösning - We make IT useful...
Vi är övertygade om att vi med vår kompetens och långa erfarenhet kan göra mycket för er verksamhet. Tag kontakt med oss så berättar vi mer.
Vi är idag ca 60 anställda fördelade på Lund, Helsingborg och Stockholm.
Arbetsuppgifterna:
Vi söker just nu medarbetare för vår Helpdesk. Som Helpdeskansvarig kommer du att att supporta våra kunder för produkterna Luvit och Mashie, både svenska och utländska kunder. Produkterna är mycket komplexa och det krävs god förmåga att sätta sig in i nya system.
Vi tror att du har en stor tekniknyfikenhet och intresse av den sociala kontakten med kunder och medarbetare.
Önskvärd kompetens
Systemvetare med Microsofterfarenhet, gärna med certifikat.

Publiceringsdatum
2008-09-05

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tillsvidare / Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-09-16

Företag
Avensia AB

Adress
Avensia AB
Gasverksgatan 1
22229 LUND

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 046-373000

Jobbnummer
304134

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avensia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avensia AB: