Helpdesk-tekniker | Stockholm | Experis
Experis AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2023-01-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesk-tekniker | Stockholm | Experis" (publicerad 2023-12-19) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du på jakt efter ett jobb där du får arbeta i vackra lokaler med hög charmfaktor mitt i Stockholm? Motiveras du av att ge service i världsklass och av att bidra till ett bättre samhälle? Då kan det här vara tjänsten du letat efter! Just nu söker vi på Experis en teknisk support till vår kunds verksamhet i Stockholm. Vi söker framför allt dig som är kommunikativ och handlingskraftig i din yrkesroll. Är det dig vi söker? Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2023-01-30Dina arbetsuppgifter Uppdraget som teknisk support går först och främst ut på att lotsa användare fram till möjliga lösningar på tekniskt relaterade problem samt göra kundbesök och lösa tekniska problem på plats. Du kommer dessutom att bidra till att arbeta med teknisk support och service mot företagskunder samt lösa olika typer av IT-relaterade kundärenden över besöksdisk.
I tjänsten ingår arbete på kvällar och helger.
Det dagliga arbetet innefattar även att
* dokumentera och uppdatera ärendeloggar
* administrera konton och behörigheter till olika system
KvalifikationerVi söker dig som uppfyller följande:
* Högskoleutbildning inom dataområdet (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig datautbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
* Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet.
* Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt.
* Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk).
* Operativsystem Microsoft Windows minst version 10
* Microsoft Office minst version 2016
* PC och tillhörande kringutrustning
* Kommunikations- och samarbetsförmåga samt servicenivå
Det är meriterande om du uppfyller något av följande krav:
* Arbetslivserfarenhet från support inom det it-tekniska området från
offentlig sektor.
* Iphone och Ipad
* ITIL
* Ärendehanteringssystemet Marval
* Anpassat eller egenutvecklat systemstöd i Microsoft Word kopplat till plattformen Microsoft Sharepoint
* Skype för företag (Skype for Business)
* Sharepoint minst version 2016
* Användarstöd och support inom it-tekniskt område vid besöksdisk
För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och att du vågar ta egna beslut för att nå resultat. Det är också viktigt att du vet hur du skaffar dig en överblick av organisationen.
För anställning krävs uppvisande av utdrag ur belastningsregistret.
Vårt erbjudande
Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.
Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.
Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.
Kontaktuppgifter och ansökan
För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Philip Erlandsson via e-post:
philip.erlandsson@se.experis.com.
Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: urvalsfrågor, telefonintervju, intervju på plats och slutligen referenstagning.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Välkommen med din ansökan!
Övrig information Placeringsort: Stockholm
Om Experis
Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Som konsult hos Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde. Experis är en del av ManpowerGroup, som har ett långsiktigt hållbarhetsarbete och som många år i rad funnits med på listan över världens mest etiska företag.
Ersättning Not Specified
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "e2049c3c-c593-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Experis
Jobbnummer 7394187
Observera att sista ansökningsdag har passerat.