Helpdesk-tekniker

Klarna AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

The year was 2005 and e-commerce had long been precarious. With an idea to offer secure and simple payment solutions, Klarna was founded that same year. Six years have passed and we have grown to an ambitious and creative company of [string:employees] employees. We have been awarded Company of the Year in -07 (bragging), increased our turnover by 13 570 % (statistics) and managed to become the Nordic market leader (facts). Klarna is partly owned by Sequoia Capital, DST Global and General Atlantic - companies that have seen the same potential in Google, Facebook and Twitter as they do in us. We think that is a good start.

Want to join us on a journey beyond the ordinary?
Klarna is looking for a Helpdesk-tekniker to the office in Stockholm, Sverige

När Klarna fortsätter att växa och nya medarbetare nästan dagligen ansluter sig till oss, ställs det stora krav på att all IT på våra kontor hela tiden fungerar och håller hög standard. Vi behöver därför förstärka vårt team på IT Operations med ytterligare en Helpdesk-tekniker! Du kommer att vara den som medarbetarna inom Klarna vänder sig till för att få hjälp med IT-frågor och problem rörande de anställdas tekniska utrustning och mjukvara samt generell kontorsutrustning som skrivare och projektorer. Du kommer att ta hand om installation av nya datorer, mjukvara, support och underhåll av nuvarande klienter samt felsökning. Tillsammans med teamet har du ansvaret att hantera klientmiljön och att den fungerar tillsammans med bakomliggande infrastruktur. Eftersom att Helpdesk är organisationens första kontaktyta vid tekniska problem trivs du med personlig kontakt och ger ett professionellt intryck.

Vem är du? 
• Du vill jobba i ett team och ge service inom IT-frågor och olika tekniska problem till alla medarbetare på de olika Klarna kontoren.
• Du är social och tycker om att träffa människorna som behöver teknisk hjälp.
• Du har ett gediget intresse för teknik som du värdesätter högt i din personliga utveckling
• Du sätter dig snabbt in i nya system och miljöer
• Du har tidigare 1-3 års erfarenhet från teknisk support och att att ge personlig service åt anställda.
• Du behandlar engelska i både tal och skrift.

Dina erfarenheter
• Att jobba med Windowsklienter i Active Directory-miljö tillsammans med printserver, filserver och andra interna tjänster.
• Att jobba med automatisk installation av operativsystem och mjukvara.
• Du är bekväm med PC-hårdvara och kan byta vanliga komponenter.
• Du har tidigare haft en bred roll med omfattande arbetsuppgifter inom fältet.
• Färdigheter i Mac/OSX är meriterande.
För mer information är du välkommen att kontakta Philip Andrén på philip.andren@klarna.com eller 0765 26 00 70. Ansök genom att registrera ditt CV och personligt brev.

Publiceringsdatum
2012-08-28

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
KLARNA AB

Adress
KLARNA AB
NORRA STATIONSGATAN 61
11343 STOCKHOLM

Kontorsadress
NORRA STATIONSGATAN 61
STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-12012000

Jobbnummer
1325607

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klarna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klarna AB: