Helpdesk-tekniker

Klarna AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2012-08-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesk-tekniker" (publicerad 2012-08-28) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en idé om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Sex år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 600 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Sequoia Capital, DST Global & General Atlantic - bolag som såg samma potential i Google, Facebook och Twitter, som i oss. Det tycker vi är en bra början.

När Klarna fortsätter att växa och nya medarbetare nästan dagligen ansluter sig till oss, ställs det stora krav på att all IT på våra kontor hela tiden fungerar och håller hög standard. Vi behöver därför förstärka vårt team på IT Operations med ytterligare en Helpdesk-tekniker!

Du kommer att vara den som medarbetarna inom Klarna vänder sig till för att få hjälp med IT-frågor och problem rörande de anställdas tekniska utrustning och mjukvara samt generell kontorsutrustning som skrivare och projektorer. Du kommer att ta hand om installation av nya datorer, mjukvara, support och underhåll av nuvarande klienter samt felsökning. Tillsammans med teamet har du ansvaret att hantera klientmiljön och att den fungerar tillsammans med bakomliggande infrastruktur. Eftersom att Helpdesk är organisationens första kontaktyta vid tekniska problem trivs du med personlig kontakt och ger ett professionellt intryck.

Vem är du?
• Du vill jobba i ett team och ge service inom IT-frågor och olika tekniska problem till alla medarbetare på de olika Klarna kontoren.
• Du är social och tycker om att träffa människorna som behöver teknisk hjälp.
• Du har ett gediget intresse för teknik som du värdesätter högt i din personliga utveckling
• Du sätter dig snabbt in i nya system och miljöer
• Du har tidigare 1-3 års erfarenhet från teknisk support och att att ge personlig service åt anställda.
• Du behandlar engelska i både tal och skrift.

Dina erfarenheter
• Att jobba med Windowsklienter i Active Directory-miljö tillsammans med printserver, filserver och andra interna tjänster.
• Att jobba med automatisk installation av operativsystem och mjukvara.
• Du är bekväm med PC-hårdvara och kan byta vanliga komponenter.
• Du har tidigare haft en bred roll med omfattande arbetsuppgifter inom fältet.
• Färdigheter i Mac/OSX är meriterande.

Ansök genom att registera din CV på http://klarna.com/sv/om-oss/jobba-hos-oss/ad?adid=984a3b687129a65bda42fbea8e618d 71

För mer information är du välkommen att kontakta Philip Andrén på philip.andren@gmail.com eller 0765 26 00 70. Ansök genom att registera ditt CV och personligt brev.

Publiceringsdatum
2012-08-21

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
KLARNA AB

Adress
KLARNA AB
NORRA STATIONSGATAN 61
11343 STOCKHOLM

Kontorsadress
NORRA STATIONSGATAN 61
STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-12012000

Jobbnummer
1318975

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klarna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klarna AB: