Helpdesk-ansvarig
Jayway Services AB / Datajobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jayway Services AB i Malmö Jayway är ett kunskapsledande IT-konsultföretag i Sverige och Danmark, med drygt 160 anställda. Jayway levererar kvalificerade tjänster inom mjukvaruutveckling. Vi är ett utpräglat kunskapsföretag och har skapat en kultur som gör att vi lyckas attrahera och behålla de främsta inom ett flertal viktiga specialistområden. Jayway finns på fem orter i Sverige och Danmark. Den aktuella tjänsten är placerad på vårt nyrenoverade huvudkontor, centralt i Malmö. Läs gärna mera om oss på jayway.com.
Jayway har en central Helpdeskfunktion som tillsammans med vår supportorganisation levererar tekniskt stöd till våra kunder. De flesta av våra åtaganden rör system som vi själva byggt och levererat inom vår projektverksamhet. Våra kunder finns t ex inom områdena Bank&Finans, Mobilitet, e-handel och digital media. De system vi bygger handlar ofta om avancerad mobil funktionalitet, webb och transaktionsintensiva serverlösningar.
Som Helpdeskansvarig har du direktkontakt med våra kunder och ser till att de får en bra service. Du tar emot och registrerar ärenden via olika kanaler, återrapporterar status till kunder, fördelar uppgifter till respektive tekniskt ansvariga supportperson och följer upp att åtgärderna blir utförda i rätt tid och med rätt kvalitet enligt våra serviceåtaganden. Vissa uppgifter får du förmodligen lösa på egen hand, men detta omfattar troligen inte programmering utan mera praktiska åtgärder som att få tag i rätt personer, utföra viss felsökning och återstarta tjänster och servrar. Du kommer också att få arbeta en del med förebyggande underhåll.
Eftersom intensiteten i ärendeflödet varierar vill vi gärna också att du kan vara behjälplig internt med enklare IT-service som t ex att klappa om våra interna system, hantera inköp mm.
Vi ser gärna att du har någon form av utbildning inom IT-området. Du behöver också ha ett par års arbetslivserfarenhet. Din personlighet är naturligtvis mycket viktig. Du har mycket direkt kundkontakt och samarbetar i ditt dagliga arbete med många olika befattningshavare. Du måste tycka om att ge service, och du måste ha mycket driv och självständigt initiativ. Kunskaper i engelska på gymnasienivå är nödvändigt eftersom mycket korrespondens sker på engelska.
Tjänsten är heltid, och vi tillämpar 6 månaders provanställning som sedan kan övergå i tillsvidaretjänst. Fast månadslön.
Sista dag att ansöka är 5 april 2013.
Om du har några frågor får du gärna ställa dem via mail.
Välkommen med din ansökan till
jobs@jayway.comPubliceringsdatum2013-03-15Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-05
Ange följande referens när du ansöker: 201303151
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobs@jayway.comFöretagJAYWAY SERVICES AB
AdressJAYWAY SERVICES AB
HANS MICHELSENSGATAN 10 VÅN 7
21120 MALMÖ
KontorsadressHANS MICHELSENSGATAN 10
MALMÖ
Jobbnummer 1495607
Observera att sista ansökningsdag har passerat.