Helpdesk- och Dritftansvarig till företag som utvecklar IT-syste

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är bemannings- och rekryteringsföretaget för akademiker i början av karriären och för dig som är mer erfaren. Vi erbjuder extrajobb och rekryteringar inom hela tjänstemannaområdet. Sedan starten 2008 har vårt fokus legat på tjänster inom IT/Teknik och detta är fortfarande vårt största område.

Publiceringsdatum
2012-03-05

Företaget
Bravura söker för kunds räkning en Helpdesk- och Driftansvarig till ett företag som utvecklar och levererar interaktiva och nätbaserade IT-system. De skapar interaktiv kommunikation med hjälp av strategisk och teknisk kompetens i kombination med kreativ formgivning. Oftast producerar de kompletta webbplatser men ibland även kampanjer eller banners. Vår kund erbjuder en lärorik, trevlig arbetsmiljö med varierande arbetsuppgifter. På kontoret, beläget i fina lokaler på söder, arbetar i dagsläget 16 personer.

Dina arbetsuppgifter
Din uppgift som drift- och helpdeskansvarig är att ansvara för daglig drift, underhåll och förvaltning av företagets och företagets kunders webbsystem. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

• Helpdesk via telefon och mail
• Felsökning
• Daglig handpåläggning och ansvar för intern miljö
• Delta i projekt där du ser till att infrastruktur fungerar
• First och second line support

Kvalifikationer
Du som söker tjänsten som helpdesk och driftansvarig arbetar med drift av webbsystem idag. Du har kunskaper inom Active Directory, ISS samt Hyper-V samt inom MSSQL Server och MS Windows Server. Har du arbetat på webbhotell tidigare är det mycket meriterande. Eftersom rollen innebär mycket kundkontakt är det bra om du har tidigare erfarenhet från kundtjänst. Vana att jobba i projekt är en stor fördel och ett intresse för felsökning är ett krav.

Vem är du?
Som person är du social, självständig, flexibel och prestigelös. Det är viktigt att du är nyfiken och håller dig uppdaterad inom den tekniska utvecklingen. Du är noggrann, driven och tycker om att arbeta i grupp såväl som på egen hand. Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska är ett krav och du är duktig på att uttrycka dig både i tal och i skrift. Eftersom rollen innebär mycket kontakt med kunder är du som söker tjänsten som drift- och helpdeskansvarig serviceminded och har kunden i fokus.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Hornstull
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Sökord: Drift, helpdesk, IT, webbsystem, webbutveckling, projektsystem, jbb, stockholm

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-05
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofie Persson

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm

Jobbnummer
1176697

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: