Helpdesk-/first line tekniker omgående
Social Media Rekrytering Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Social Media Rekrytering Sweden AB i Stockholm,
Tierp,
Norrköping,
Linköping,
Gislaved eller i
hela Sverige För kunds räkning söker vi ett flertal helpdesktekniker.
Tjänsten:
Tjänsten som helpdesktekniker innebär ett varierande och roligt arbete för dig som tycker om att hjälpa andra. Din huvuduppgift är att hjälpa IT-användare med dagliga problem och du kommer använda telefon och remotstyrning som dina främsta verktyg. I arbetsuppgifterna ingår felsökning både på hård- och mjukvara, installationer av datorer samt kringutrustning, kontohantering i Active Directory samt registrering av ärenden i ärendehanteringssystem.
Publiceringsdatum2011-10-25UtbildningsbakgrundDet är önskvärt om du har gått en KY utbildning eller gymnasium med IT-inriktning.
ErfarenheterVi söker helpdesktekniker med minst 6 månaders erfarenhet av arbete i helpdesk där du arbetat med något ärendehanteringssystem, typ Remedy eller liknande.
Krav på arbetssökande:
För att vara kvalificerad ser vi gärna kunskap/kännedom inom följande områden:
Active Directory, MS-Office, Windows operativsystem, VPN, remoteverktyg .
Vem söker vi?
Som framgångsrik helpdesktekniker är du en social person som tycker om att arbeta med människor i små och större grupper. Du är pedagogiskt lagd och har lätt för att hantera stressade personer i behov av hjälp. Rollen som helpdesktekniker kräver ett eget driv och fokus då arbetsbelastningen periodvis varierar. Du är dessutom stresstålig, engagerad och noggrann i dina arbetsuppgifter.
Vår kund är inne i en mycket rolig och intensiv tillväxtsfas med stort behov av kompetenta och erfarna konsulter. Kunden är ett rikstäckande bolag som finns på 30 orter i Sverige. Kund har funnits i 30 år och är ett av de stora tillväxtbolagen i Sverige. Att vara konsult på detta företag innebär att vara specialist ? att fokusera på att vara riktigt duktig på sin sak.
En typisk konsult hos vår kund har relevant IT-utbildning och flera års arbetslivserfarenhet inom sitt specialistområde. Vi lägger stor kraft på att du har rätt social kompetens, en stark serviceanda och är målorienterad. Nya utmaningar för våra kunder är en möjlighet för oss att kompetensutveckla våra konsulter. Vi arbetar kontinuerligt med att se till att våra konsulter utvecklar sig inom sina specialistområden. Alla våra konsulter har tillgång till hela Lexicon-gruppens utbildningar.
Lycka till!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Lön enligt övk.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-10-31
Ansökan kan skickas till e-postadress:
david.flygar@socialmediarekrytering.seFöretagSOCIAL MEDIA REKRYTERING SWEDEN AB
AdressSOCIAL MEDIA REKRYTERING SWEDEN AB
Runebergsgatan 12b
11429 Stockholm
KontorsadressRunebergsgatan 12b
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-51510774
Jobbnummer 1062495
Observera att sista ansökningsdag har passerat.