Helpdesk till Nacka

Lexicon It-Konsult / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lexicon It-Konsult i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Lexicon IT-konsult

Publiceringsdatum
2012-05-04

Beskrivning av jobbet
Dina arbetsuppgifter som helpdesk/servicedesktekniker till vår kund i Nacka kommer bl.a. att bestå av felsökning och problemlösning av mjukvara och hårdvara, vidare kommer du att hantera användare i Active Directory. Du har ansvaret för att snabbt och effektivt lösa användarnas IT-problem via telefon och Servicecenters inkorg (mail). Vid svårare problem så eskaleras ärendet vidare till 2nd line.
Uppdragen rör allt från de enklaste problemen till mer komplicerade ärenden.

Då urval bland sökande görs löpande behöver vi din ansökan så snart som möjligt!

Utbildning/erfarenhet
Eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot IT eller närliggande områden.

Det är viktigt att du har kunskap att kunna möta/kommunicera med människor samt att du är intresserad och nyfiken. Du behöver vara flexibel och ha stor förståelse för användarna.
Analytisk förmåga och se problemen innan kunden ser dem. Positivt tänk samt pedagogisk framtoning. Ha förmågan att lyssna, ta in, samt förvalta information. Du behöver ha en vilja att hjälpa till och lära ut. Hantera stressade situationer med bibehållet lugn.

Krav på arbetssökande
Gällande tekniska kunskaper ser vi gärna att du har erfarenhet av Windows XP/Vista/7, Office och Outlook, Microsoft Office och Active Directory mm.

Vi söker dig som har minst 6 månaders erfarenhet av att arbeta som helpdesk/servicedesktekniker och är van med hela flödet från mjukvara till hårdvaran.
Du är viktigt att du är social, utåtriktad och kommunikativ.

Vem söker vi?
Du har ett genuint intresse för ny teknik och förändringar i branschen! Som person är du driven och nyfiken med en strävan efter att ständigt utvecklas, lära dig nya tekniker och arbetssätt samt att skapa och utveckla relationer.
Vi lägger stor vikt vid personlighet och motivation och värdesätter egenskaper som engagemang, noggrannhet och stresstålighet.

Låter det här intressant? Skicka in din ansökan redan idag!

Övrig information
Då urval sker löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång. Vi vill därför gärna ha din ansökan så snart som möjligt!

Nyckelord: Windows, Microsoft office, Outlook, active directory.

Jobba för oss
Lexicon IT-konsult är inne i en intensiv tillväxtsfas och är därför i ständigt behov av kompetenta och drivna konsulter.
Den typiska Lexicon IT-konsulten har ett genuint intresse för ny teknik och förändringar i branschen och strävar efter att ständigt utvecklas samt att skapa och utveckla relationer. Nya utmaningar för våra kunder är en möjlighet för oss att kompetensutveckla våra konsulter. Vi arbetar därför kontinuerligt med att se till att våra konsulter utvecklar sig inom sina respektive yrkesområden. Som en del av detta har våra konsulter tillgång till hela Lexicon-gruppens utbildningar. Vi lägger stor vikt vid att våra konsulter har rätt social kompetens, en stark serviceanda och är målorienterad.
Tillsammans med Lexicons övriga verksamheter inom IT-kompetens samt Ledarskapet och Affären är Lexicon IT-konsult en stark partner. Lexicon har idag över 30 kontor i Sverige och har funnits på marknaden i över 30 år.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-21
Ange följande referens när du ansöker: 535
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Theres Rydell, theres.rydell@lexiconitkonsult.se

Företag
Lexicon IT-konsult

Adress
Lexicon IT-konsult
Klarabergsviadukten 70
11164 Stockholm

Jobbnummer
1233776

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lexicon It-Konsult

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lexicon It-Konsult: