Helpdesk tekniker - är du redo för strid?

Wise IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise IT AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Wise IT AB

Publiceringsdatum
2014-01-10

Dina arbetsuppgifter
God morgon. Klockan slår åtta, du känner dig förväntansfull och laddad när du kliver in på ditt nya jobb. Du är redo för dagens bombanfall som består av tickets/cases. Anfallen kommer både via telefon och mail, men du sitter helt lugn på din vaktpost.

Med dina IT skillz kommer du lösa olika användares problem och det kan handla om allt ifrån att skapa nya användarkonton till att felsöka varför någons dator inte kan visa flashanimationer. Ibland kommer dina IT-kunskaper verkligen att sättas på prov och du kanske rentav kommer att vara tvungen att kalla in den allvetande agenten Google till förstärkning. Är du en mellanmjölkssupporttekniker så löser du kanske 80 % av alla inkommande ärenden men är du riktigt grym kan du komma upp i 95 % lösta case!

Idag är det många killar i supporten så några fler kvinnliga it-riddare skulle hjälpa oss otroligt mycket i kriget mot de inkommande ärendena. Slagfältet utspelar sig centralt i Stockholm i superfräscha ljusa lokaler med utsikt över vattnet. Här kommer du ingå i en bataljon på 5-6 personer och med dessa kamrater kommer du knyta starka band och dela många erfarenheter. Som anställd konsult och it-riddare hos oss på Wise IT har du möjlighet att placeras på olika uppdrag med varierande arbetsuppgifter och längd. Skulle du trivas extra bra på just detta uppdrag och kunden är nöjd med din prestation så finns det även möjlighet till fast anställning ute hos kunden.

Utbildning och erfarenhet
För att kunna klara av att lösa dessa inkommande ärenden behöver du tidigare ha varit med i strid under liknande omständigheter. Detta innebär att du bör ha erfarenhet av 1st line support, felsökning och problemhantering. Du bör t ex ha arbetat i Active Directory förut. Dessutom kommer all krigsföring ske i Windowsmiljö så du bör kunna detta operativsystem innan och utan.

I ditt arbete kommer du ha mycket kontakt med civila och måste därför ha en god kommunikativ och pedagogisk förmåga att kunna göra dig förstådd även hos de som inte har lika mycket skillz som du!

Har du vad som krävs så vill vi att du inställer dig hos oss på högkvarteret snarast möjligt - så skicka in ditt CV och ansökan redan idag!
Vid frågor angående tjänsten så kontakta gärna Helena Öberg på telefon 073-961 30 43.

Klart slut.

Om företaget
Wise IT AB (f.d. IT-Resurs) är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Vi arbetar med starka varumärken i olika branscher och ger ett kompetent stöd i matchningsprocessen när du behöver en kvalificerad IT-specialist, IT-chef eller supporttekniker på hög nivå. Wise IT är en del av Wise Group AB som är listat på Nasdaq OMX First North Premier. Wise IT är ISO-certifierat enligt ISO 9001:2008.
Läs mer om oss på: www.wiseit.se

Wise IT - Rätt människor inom IT

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-11
Ange följande referens när du ansöker: 800
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Wise IT AB

Adress
Wise IT AB
Box 22109
10422 Stockholm

Jobbnummer
1746031

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise IT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise IT AB: