Helpdesk Team Leader | Stockholm | Experis
Experis AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2022-03-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesk Team Leader | Stockholm | Experis" (publicerad 2022-07-20) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Servicedesk teamlead på jakt efter nytt jobb? Vi letar efter dig som uppskattar att ständigt få ställas inför nya, spännande utmaningar och möjligheten att få tillämpa olika typer av kunskaper. Du kommer att bli anställd av oss på Experis, så välkommen med din ansökan till oss!
Publiceringsdatum2022-03-10Dina arbetsuppgifterSom servicedesk teamlead kommer du att arbeta operativt med uppgift att se till att det dagliga arbetet i servicedesken fungerar väl och regelbundet återkoppla till teamet gällande ärendehygien. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att se till att processer, arbetssätt och dokumentation upprätthålls. Tillsammans med supporttekniker kommer du också att ge teknisk support till användare. I rollen kommer du att leda och planera det dagliga arbetet för servicedesk och se till att leveransen sker enligt överenskommelse.
I dina arbetsuppgifter ingår att leda och coacha din grupp till att leverera mot uppsatta mål, statistik och rapporter och verka för förbättring och utveckling av processer och arbetssätt. Vid hög belastning av servicedesk kan du komma att jobba operativt med support om behov finns.
ProfilDu är en noggrann person som är duktig på att kommunicera med andra. Du arbetar strukturerat och har förmågan att se saker i ett helhetsperspektiv. Du trivs i en dynamisk miljö och tvekar inte att hjälpa till där det behövs.
Vi ser att du har tidigare erfarenhet av jobb i servicedesk, gärna som teamledare där du upprättat processer, rutiner och dokumentation för supportorganisationen. Du har solid erfarenhet av ärendehantering, meriterande om du har kunskap om flera olika ärendehanteringssystem. Vidare har du en god teknisk kompetens och är bekväm med bl.a. AD, Windows 10, M365 och SCCM. Har du varit delaktig i utbyte av ärendehanteringssystem eller andra förändringsprojekt är även det meriterande.
Att vara konsult hos Experis
Hos oss är du med och bidrar till att våra kunder lyckas, oavsett roll eller hur länge du varit hos oss. När du är ute på uppdrag har du en dedikerad konsultchef som alltid jobbar för att hjälpa dig utvecklas. Tillsammans tar vi fram en unik karriärplan för att du ska nå dina mål.
På Experis får du även fördelen av att ingå i vår globala koncern ManpowerGroup. Hela koncernen arbetar efter tydliga värderingar vilket innebär att vi tror på din förmåga samt ser kraften i kunskap och innovation. För 12e året i rad har vi vunnit utmärkelsen "World's most ethical company" vilket vi är mycket stolta över.
Det finns många anledningar att trivas på Experis och vi hoppas att du kommer att känna detsamma.
Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta researcher Philip Erlandsson på
philip.erlandsson@se.experis.comVaraktighet, arbetstid
Heltid Temporary
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "664e1c3d-2ab8-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Experis
Jobbnummer 6420986
Observera att sista ansökningsdag har passerat.