Helpdesk/supporttekniker

Zitac Consulting AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Zitac Consulting AB i Göteborg, Helsingborg, Malmö, Stockholm eller i hela Sverige

Helpdesk/supporttekniker; ZITAC CONSULTING AB; Göteborg

Zitac arbetar med fyra affärsområden inom IT. Teknikkonsulting inom Microsoft baserade miljöer, webbutveckling arbetar med att ta fram företagsanpassade webblösningar baserat på vår egen webbpubliceringsplattform. Zitac driver även affärsområdet drift samt säljer hård och mjukvara. Företaget är partner till Altiris, Citrix, D-Link, HP, Microsoft, Symantec och VMware. Zitac har idag 15 anställda med en årsomsättning runt 20 miljoner.

Publiceringsdatum
2007-11-12

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att få en ansvarsfull roll i ett team med sju erfarna tekniker. Arbetet utförs främst på distans men i vissa fall krävs arbete på plats ute hos våra kunder. Du kommer främst arbeta med uppdrag men kanske på sikt även i våra projekt. Kännetecknande för arbetet är en kundnära relation med stora möjligheter att påverka hur arbetet skall bedrivas. Du kommer arbeta mot ett flertal kunder och miljöer och delta i förvaltning samt vidareutveckling i samarbete med övriga tekniker/ansvarig säljare.

• Registrering av kundärenden från slutkunder/tekniker och marknad
• Felsökning/Felavhjälpning
• Eskalering av ärenden mot specialisttekniker inom organisationen eller tillverkare
• Stödja tekniker i deras dagliga arbete
• Allmänna kontorsgöromål

Vem är du?
Du har med fördel haft ett likvärdigt arbete i branschen under några år och vill nu vidare till en ny utmaning eller så har du via utbildning skaffat dig grundkunskaper inom IT. Vi ser att du är ordningsam, effektiv och har ett positivt sätt att bemöta kunder. Du är kanske på längre sikt är intresserad att ta steget vidare inom vår organisation och arbeta som systemtekniker.

Du har kunskap inom följande:
• Allmän PC-vana
• MS Office
• Microsoft baserade operativsystem på både klient- och serversida
• Allmän kännedom om vanligt förekommande kontors/affärsapplikationer
• PC klient-hårdvara

Meriterande:
• HP servar
• IBM Servrar
• Dell servrar
• Altiris Deployment Solution samt andra produkter från Altiris
• Content Management system
• Webbdrift
• Microsoft SQL Server
• Citrix Presentationserver samt andra produkter från Citrix
• Trådlösa nätverk
• Säkerhet (Cisco, D-Link, Fortinet, Watchguard, Symantec, CA mm.)
• SharePoint Portal Server/Services
• DNS, SMTP samt HTTP servrar/protokoll
• Symantec Veritas Backup Exec, Netbackup
• TSM
• Microsoft IIS
• Microsoft Exchange Server
• VMWARE
• HP SAN
• IBM SAN

Kvalifikationer
• Du är noggrann
• Serviceinriktad
• Stresstålig
• Vill bli en i vårt gäng
• Körkort B
• Tillgång till egen bil

Körkortskrav
B körkort fordras.
Tillgång till egen bil krävs.

Anställningstyp/arbetstider
Mån - fre 07.30 - 16.30. Heltid

Ersättning
Fast lön
• Bonussystem
• Privatvårdsförsäkring

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2007-11-30
Ange följande referens när du ansöker: Helpdesk/supporttekniker
Vi tar emot ansökan via epost: jobb@zitac.se

Företag
ZITAC CONSULTING AB
GRUVGATAN 39
42130 VÄSTRA FRÖLUNDA
Telefonnummer: 031-7096190
Mer information på www.zitac.se

Kontorsadress
GRUVGATAN 39
VÄSTRA FRÖLUNDA

Jobbnummer
51736

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Zitac Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Zitac Consulting AB: