Helpdesk/Servicedesk, Göteborg! - Experis IT - Supportteknikerjobb i Göteborg
Helpdesk/Servicedesk, Göteborg!
Experis IT / Supportteknikerjobb / Göteborg
2019-05-16

Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Experis IT i Göteborg

Publiceringsdatum
2019-05-16

Om företaget
Företaget är ett globalt teknikföretag som hjälper företag att utvecklas i led med digitaliseringen genom att erbjuda en mängd lösningar, produkter och tjänster med stort kundfokus. De finns i 43 länder runt om i världen och är ett ledande företag inom många viktiga branscher och industrier.

Har du erfarenhet av teknisk support över telefon? Har du ett intresse för IT och fokus på god service? Behärskar du dessutom det svenska och engelska språket obehindrat? Då är du förmodligen helt rätt profil!

Hur ser arbetet ut?

Arbetet som First line IT Support tekniker innefattar samtalshantering över såväl telefon som mail och chatt med IT-inriktning. Du kommer hjälpa slutanvändare med felsökning, problem gällande konton, behörigheter, lösenordshantering, etc. Du arbetar då i Remote assist och Remote Desktop Protocol och administrerar och hämtar information från Active Directory. Genom detta sätter du nya lösenord, låser upp konton och beställer gruppbehörigheter via olika verktyg.



Du kommer även att genomföra installationer av applikationer och vanliga program. Vidare kommer du som supporttekniker i kontakt med ärenden gällande skrivare. Det handlar då främst om att beställa toners och göra felsökningar för att se om tekniker behöver skickas ut.



Du kommer också felsöka hårdvara, mjukvara och nätverk. För att du ska känna dig bekväm i din nya roll inleds anställningen med en introduktion på 4-5 veckor där du får gedigen information och utbildning.



Du arbetar i ärendehanteringssystemet Remedy där du skapar nya, tar över redan existerande och söker efter tidigare ärenden och skickar/eskalerar till andra grupper inom bolaget.

Du som vill arbeta i ett gott team med teknikfantaster, är grym på kundservice och vill bredda dina kunskaper inom IT - ta chansen att söka dig till Experis IT idag! Vår tillväxttakt är snabb och vi behöver bredda vårt IT-team.

Arbetstider: Kontorstid (8.00-17.00)
Omfattning: 100 %
Ort: Göteborg


Vem är du?

Vi ser att du...

* Har erfarenhet av IT-support över telefon
* Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska
* Har erfarenhet av ärendehanteringssystem

Vi ser det som meriterande om du...

* Har erfarenhet av att hantera lösenord och användarkonton
* Har erfarenhet av Active Directory



Vad kan vi erbjuda dig?

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.



Har du frågor?

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Kandidatansvarig Evelina Ilestedt på evelina.ilestedt@se.experis.com

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-13
Ange följande referens när du ansöker: 5128b93e-ac2c-
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Evelina Ilestedt Evelina.Ilestedt@se.experis.com +46725458941

Företag
Experis IT

Adress
Experis IT
41104
41104 1480

Kontorsadress
Lilla bommen 5

Jobbnummer
4792166


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis IT: