Helpdesk Östersund

Wise IT AB / Supportteknikerjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise IT AB i Östersund, Åre, Leksand, Gävle, Ludvika eller i hela Sverige

Wise IT AB

Publiceringsdatum
2013-08-22

Dina arbetsuppgifter
I rollen som helpdesk / first line support kommer du att arbeta med att lösa användares problem med telefon som främsta arbetsverktyg. I tjänsten ingår arbete med administration av Active Directory, arbete med Citrix och tunna klienter, utförande av tester/verifieringar av problem/lösningar samt kontakt med kunder, konsulter och utvecklare.
Tjänsten är placerad i Östersund.

Tjänsten ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du blir anställd av Wise IT och jobbar som konsult ute hos vår kund.

Detta erbjuder vi dig

Som konsult hos Wise IT erbjuds du spännande och varierande uppdrag hos väletablerade företag vilket gör att du på relativt kort tid kan skaffa dig kontakter och erfarenheter från olika företag och branscher. Vi värnar om vår personal och arbetar aktivt med friskvård och erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till utveckling.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har:

• Tidigare erfarenhet av helpdesk samt relevant utbildning
• Vana av arbete med SLA:er
• God kunskap inom Windows och Citrix
• God kunskap i svenska och engelska, i både tal och skrift
• God kunskap i Office-paketet

Det är även meriterande om du har kunskaper om ITILs processer samt allmänna kunskaper om Mac.

Som person ser vi att du är social, serviceinriktad och har en pedagogisk ådra för att kunna ge kunderna den bästa servicen. Du ska även vara stresstålig och ha ett metodiskt och noggrant arbetssätt.

Vill du bli en av oss?
Då söker du tjänsten genom att trycka på "Sök jobbet"- knappen och följa anvisningarna. Har du frågor angående denna tjänst kontakta gärna vår konsultchef Anne Eklöf på telefon 08 - 555 350 62.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: Helpdesk first line support service desk 1st line support

Om företaget
Wise IT AB (f.d. IT-Resurs) är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Vi arbetar med starka varumärken i olika branscher och ger ett kompetent stöd i matchningsprocessen när du behöver en kvalificerad IT-specialist, IT-chef eller supporttekniker på hög nivå. Wise IT är en del av Wise Group AB som är listat på Nasdaq OMX First North Premier. Wise IT är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med ISO 9001:2008.
Läs mer om oss på: www.wiseit.se.

Wise IT - Rätt människor inom IT

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-22
Ange följande referens när du ansöker: 684
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Wise IT AB

Adress
Wise IT AB
Box 22109
10422 Stockholm

Jobbnummer
1632312

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise IT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise IT AB: