Helpdesk onsite hos kund + tekniker på fält

InfoCare / Supportteknikerjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos InfoCare i Västerås, Arboga, Uppsala, Södertälje, Botkyrka eller i hela Sverige

Vill du jobba med helpdesk support hos kund?

Vill du ha ett avrierande jobb?

InfoCare söker en tekniker som skall jobba med support onsite på ett företag i Västerås och Avesta på deltid (2 dagar i veckan) med start omgående. För att du skall komma upp i heltid kommer du 3 dagar i veckan att jobba som tekniker inom vår fältverksamhet.

Vad skall du jobba med;

* Drift av nätverk och system
* Active Directory, AD - (Hantering av användare och datorer i domänen)
* Print Server - (Hantering av användare och skrivare i nätverket)
* Pointsharp/Dell VPN Tunnel - (Hantering av användare som kräver en VPN anslutning)
* Egenutvecklade system - (Support inom de olika systemen)

Underhåll och administrering av IT-utrustning hos slutanvändarna

* Felsökning och felanmälan av IT-utrustning
* Rengöring och påfyllning av material till skrivare
* Lagring och inköp av IT-utrustning
* Installation av program och operativsystem

Fälttekniker

Som servicetekniker förväntas du självständigt arbeta med underhåll, reparation, felsökning, montering, konfiguration och installation av teknisk utrustning samt system på plats hos kund eller i verkstad.

På InfoCare fältverksamhet arbetar våra tekniker på tickets, vilket innebär enskilda uppdrag där man utgår från kontor/lager och oftast kommer tillbaka till kontoret efter varje utfört uppdrag. I arbetet ingår även administrativt arbete, därmed bör du vara snabblärd gällande nya system och vara en god administratör då avrapportering sker efter varje kunduppdrag (ticket).

PERSONLIGA EGENSKAPER
Servicemind är mycket viktigt. För att trivas som supportekniker på InfoCare är det viktigt att du har ett stort intresse för IT och teknik, är stresstålig, gillar att ge support samt att du kan arbeta självständigt. Som person behöver du vara pedagogisk och vara duktig på att prata med användare.

DIN BAKGRUND
Gymnasial utbildning inom IT eller motsvarande påbyggnadsutbildning
Erfarenhet av support över desk/telefon inom IT
Mycket goda generella IT-kunskaper
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Körkort och tillgång till bil är ett krav

Grundläggande kunskaper inom PC, desktop, laptops, mobiltelefoner samt surfplattor krävs.

Du kommer att vara anställd av InfoCare och arbeta ute på kundföretaget och i vår fältverksamhet.

Utdrag ur belastningsregistret kommer att ske.

OM INFOCARE
InfoCare är störst i Norden på support inom IT-infrastruktur och därmed en stor leverantör av konsulter och service till våra kunder. Förutom gedigen erfarenhet och kompetens från branschen kan vi erbjuda certifieringar för den som har motivationen, viljan och engagemanget för att utvecklas inom företaget.

InfoCares mål är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag, där både vi, kund och kandidat är nöjda med affären.

Välkommen med din ansökan!

Eventuella frågor skickas till

Vi undanber oss vänligen all rekryteringshjälp!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2017-11-28

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-26
Ange följande referens när du ansöker: 893/630
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Infocare Forfragningar.SE@infocare.com

Företag
Infocare

Adress
Infocare
72136
72136 1980

Kontorsadress
Hydrovägen

Jobbnummer
3824711

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från InfoCare

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos InfoCare: