Helpdesk och Supporttekniker (rekr.träff)

IT-Resurs AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos IT-Resurs AB i Stockholm, Lidingö, Upplands Väsby, Södertälje eller i hela Sverige

Välkommen att söka tjänsten vid vår rekryteringsträff!
NÄR: torsdagen den 18:e mars kl 13.30-14.30 (drop-in)
VAR: Arbetsförmedlingen Stockholm City, Tunnelgatan 3, Stockholm (T-bana: Hötorget).
Tag med dig flera exemplar av dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare jobbintervju med arbetsgivaren. Beroende på hur många som kommer för att söka jobbet får du vara beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju.
Helpdesk/Supporttekniker till Stockholmsområdet

Publiceringsdatum
2010-03-15

Om tjänsten
Vi behöver för kunds räkning hjälp av en Helpdesk/supporttekniker. Tjänsten som Helpdesk och supporttekniker kommer att vara en kombinerad roll där man sitter i helpdesk 1-2 veckor och jobbar onsite 1-2 veckor i månaden. Arbetet innebär ett utvecklande och varierande arbete för dig som är tekniskt lagd och tycker om att hjälpa andra människor. Din huvuduppgift är att hjälpa IT-användare med dagliga problem och detta görs oftast via telefon/remote men även på plats hos användaren.
I arbetsuppgifterna ingår felsökning både på hård- och mjukvara, installation, uppsättning och konfigurering av datorer samt kringutrustning. Registrering av ärenden sker i kundens ärendehanteringssystem.
Helpdesken är öppen från 07:00-19:00 och man hjälps åt att bemanna i desken.
Krav på arbetssökande
För att vara kvalificerad behöver du ha minst 1-3 års erfarenhet av helpdesk och supportjobb och vi ser gärna kunskap inom följande områden:
Windows XP
Active Directory (kontohantering)
Installation och felsökning
Hantering av skrivare och övrig kringutrustning
Office 2007
Outlook
Du är en social person som tycker om att arbeta med människor i små och större grupper. Du kommer att arbeta i team med 5st andra personer där man turas om att jobba i helpdesken. Vidare bör man vara van att hantera kunder via telefon och fjärrstyrning.
Rollen som helpdesk/supporttekniker ställer höga krav på stresstålighet och prioriteringsförmåga då IT-användarna ofta är stressade och vill ha snabb hjälp. Du är dessutom engagerad och noggrann i dina arbetsuppgifter.
Vill du bli en av oss?
Välkommen till vår rekryteringsträff !

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Deltid

Ersättning
Fast lön

Företag
IT-Resurs AB

Adress
IT-Resurs AB
Box 6017
10231 STOCKHOLM

Kontorsadress
Vegagatan 14

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-55535000

Jobbnummer
607063

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från IT-Resurs AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos IT-Resurs AB: