Helpdesk Manager

Apoteket AB / Datajobb / Stockholm
2025-01-09


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Apoteket AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Det vi gör på Tech spelar en avgörande roll i att förverkliga Apotekets affärsstrategi. Vi strävar efter att vara en ledande aktör i vår bransch och möta de utmaningar som följer med snabba förändringar inom organisationen och omvärlden. Som ledare på Apoteket Tech bidrar du till vårt uppdrag - att skapa bättre hälsa för varje individ och samhället i stort.
Vi söker nu en Helpdesk Manager som kombinerar teknisk kompetens med starkt ledarskap för att ta vår IT-support till nästa nivå.Helpdesk manager på ApoteketSom Helpdesk Manager ansvarar du för att leda och utveckla vår helpdeskorganisation, säkerställa högkvalitativ IT-support och driva innovation i våra tjänster.Rollen rapporterar till Head of Digital Infrastructure, IT-Security and Operationsoch innebär nära samarbete med andra IT-funktioner och verksamheten i stort.
Dina huvudsakliga arbetsområden
Leda, coacha och utveckla helpdesk-teamet
Säkerställa snabb och effektiv hantering av ärenden enligt ITIL-processer och SLA:er
Optimera och automatisera servicedeskens arbetsflöden och rutiner för att förbättra effektiviteten och användarnöjdheten
Samarbeta med verksamheten för att optimera tjänsteleveranser och förbättra användarupplevelsen
Analysera prestanda genom KPI:er och SLA-rapporter samt presentera förbättringsförslag
Driva initiativ för att utveckla tjänsteleveranser och säkerställa att vi är redo för framtidens tekniska utmaningar

Dina kompetenserVi söker en erfaren och engagerad ledare med teknisk förståelse och dokumenterad erfarenhet av att utveckla team, gärna inom helpdesk eller IT-support. Du är lösningsorienterad, strukturerad och har en naturlig förmåga att skapa engagemang och inspirera ditt team.Du är nyfiken och vågar ifrågasätta befintliga rutiner samtidigt som du letar efter innovativa tekniska möjligheter för att förbättra processer och användarupplevelsen.
Utöver detta vill vi att du har
Dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla team, inom helpdesk eller IT-support
Erfarenhet av att driva förändringsinitiativ och implementera förbättringar
Förståelse för IT-infrastruktur och tjänster
Goda kunskaper inom ITIL-processer och erfarenhet av helpdesk-verktyg.
ITIL-certifiering är meriterande
Erfarenhet av att implementera automatiseringslösningar eller självbetjäning i servicedeskar är meriterande

När det känns rätt
Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu!
Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Välkommen till Apoteket!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-06-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Apoteket AB (org.nr 556138-6532), https://www.apoteket.se

Arbetsplats
Apoteket

Kontakt
Niklas Östlund
niklas.ostlund@apoteket.se

Jobbnummer
9093001


Prenumerera på jobb från Apoteket AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Apoteket AB: