Helpdesk, lediga jobb i Linköping

Experis / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis i Linköping, Finspång, Norrköping, Askersund, Katrineholm eller i hela Sverige

Som IT-supporttekniker hos vår kund får du möjlighet att utveckla din IT kompetens och bygga ditt CV med viktig kompetens och roliga arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta i en spännande miljö med ny teknik och många kontaktytor. Till vårat team av IT konsulter söker vi dig som har hög servicenivå och god kundförståelse till vår kund i centrala Linköping.

Hur ser en arbetsdag ut i en helpdesk?

I den här rollen kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att hjälpa slutanvändare med IT relaterade problem via telefon. Användare kan även kontakta desken via e-mail eller serviceportaler, vilket innebär att man arbetar ungefär halva dagen med att ta emot samtal och registrera ärenden medan andra delen av arbetsdagen ägnas åt att ringa ut på befintliga ärenden i en så kallad Back Office funktion. De vanligaste ärendena man hanterar i Service Desk är lösenordsåterställning eller accessproblem till miljön via fjärranslutningar eller liknande. Detta följs av konfigurationsfel i Microsoft Office paketet eller i Windows. Arbetsuppgifterna kan även innehålla identifiering av hårdvaruproblem eller grundläggande nätverksfelsökning.



Vem är du?

Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult hos oss på Experis.

Service Desk är ansiktet ut mot kunden och dess slutanvändare, det är därför väldigt viktigt att kunna leverera ett bra kundbemötande. Det nås genom att ha ett brinnande supporthjärta men även ha en förståelse för vad det innebär att vara en del av en supportorganisation. Du har ett stort intresse för IT och det är mycket meriterande om du även har en gymnasial/eftergymnasial IT-utbildning.

Då det inte endast är svensktalande kunder så behöver du ha goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.



Välkommen med din ansökan!

Urval sker löpande så ansök redan idag!

Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Kandidatspecialist My Ambrén på



Vad kan vi erbjuda dig?

Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner.

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.







IT, Information technology, IT-support, IT support, Request, Technology, Software, Systems, IT-administration, IT-admin, AD, Active directory, Outlook,Exchange, RAS, ITIL V3

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Publiceringsdatum
2017-06-01

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-22
Ange följande referens när du ansöker: 24334
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
My Ambrén My.Ambren@se.experis.com

Företag
Experis

Adress
Experis
58224
58224 0580

Kontorsadress
Tanneforsgatan 3

Jobbnummer
3532032

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis: