Helpdesk/IT-Support till stor myndighet i Stockholm!

Experis / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Täby eller i hela Sverige

Nu har vi på Experis IT ett uppdrag för dig som vill jobba som Helpdesk/ IT-support hos en av Sveriges största myndigheter. Vi samarbetar med en av de viktigaste myndigheterna, - myndigheten som upprätthåller lag och ordning i Sverige. IT-avdelningen är en större nationell avdelning, med kontor i centrala Stockholm. Låter det här som en roll för dig är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Den här tjänsten är ett konsultuppdrag med start ASAP, som pågår tillsvidare. Myndigheten är en av Sveriges största myndigheter vilket innebär rörlighet och stor chans till avancemang inom organisationen.

Arbetsuppgifter:

Din roll som Helpdesk/IT support kommer att innefatta nedanstående uppgifter:

* Ansvara för att registrera ärenden som inkommer via telefon
* Kategorisera och prioritera ärenden
* Utföra första felsökning
* Utföra workaround tillsammans med användaren per telefon
* Lösa inkommande ärenden i den mån det är möjligt, i första hand redan vid första kontakten

Avdelningen ansvarar för att utveckla, förvalta och sköta drift av samtliga it-system inom myndighetens tillhörande infrastruktur samt för att anskaffa it-system och it-applikationer och införa dem i verksamheten.
I uppdraget ingår också ett funktionsansvar för den del av säkerhets- och verksamhetsskyddet som omfattar it- och informationssäkerhet och signalskydd.



Publiceringsdatum
2018-09-25

Profil
* Du har gymnasieutbildning med IT-inriktning, eller eftergymnasial utbildning med IT-inriktning.
* Du talar och skriver svenska mycket väl.
* Du har minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete inom IT-support, helpdesk eller liknande, där telefon har varit ditt arbetsredskap.
* Du har arbetat med felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation, MS Outlook, Microsoft Windows Operativsystem, ärendehanteringssystem (AD eller ARS eller liknande).
* Du har arbetat enligt ITIL eller innehar ITIL certifiering.

Som person är du serviceinriktad, teknikintresserad, social och tycker om att arbeta med människor och gillar att jobba med problemlösning och teknik.



Välkommen in med din ansökan!

Låter det intressant? Har du frågor om uppdraget eller om anställning hos Experis kan du maila mig, Kandidatspecialist Elin Widén på elin.widen@se.experis.com

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-16
Ange följande referens när du ansöker: bea384aa-5f6f-
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elin Widén Elin.Widen@se.experis.com 0702097831

Företag
Experis

Adress
Experis
11181
11181 0180

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
4365747

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis: