Helpdesk/IT-support som vill fortsätta utvecklas

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
2011-12-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesk/IT-support som vill fortsätta utvecklas" (publicerad 2012-01-18) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:
Bravura är bemannings- och rekryteringsföretaget för akademiker i början av karriären och för dig som är mer erfaren. Vi erbjuder extrajobb och rekryteringar inom hela tjänstemannaområdet. Sedan starten 2008 har vårt fokus legat på tjänster inom IT/Teknik och detta är fortfarande vårt största område.

Publiceringsdatum
2011-12-13

Företaget
Bravura söker för kunds räkning en helpdesk-tekniker. Vi söker dig med ett halvår-ett års erfarenhet av support som vill fortsätta utvecklas.
Till IT-avdelningen på huvudkontoret i södra Stockholm behövs nu förstärkning i form av en junior helpdesk-tekniker med insikt i IT-området. Du blir del av ett stort företag som månar om din personliga utveckling.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som helpdesk-teknikerarbetar du i en bred roll i service desk. Tjänsten är både bred och djup och du tar emot samtal och ärenden via mail och hanterar dessa i ett ärendehanteringssystem. Du vägleder och assisterar användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning. Du ska fungera som länken mellan användarna, vår kund och deras leverantörer. I denna roll är du delaktig i hela processen från att ta emot och registrera ett ärende till att följa upp och rapportera tills ärendet avslutas och stängs.

Kvalifikationer
Teknisk profil
För att på bästa sätt ge råd i IT-relaterade frågor önskar vi att du har insikt inom IT-området. Vi söker dig som har allmän IT-orientering och minst 6 månaders erfarenhet av Firstline - support.
Vi söker dig som har erfarenhet av Active Directory, Microsoft Exchange och Windows XP. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av Microsoft Office 2003/2007 i Citrix-miljö samt lokalt på PC. Har du erfarenhet av något ärendehanteringssystem, gärna Altiris, ses detta som ett plus.
Vem är du?
Som person är du serviceminded, nyfiken och strukturerad. Du ska inte bara kunna lösa de tekniska delarna av problemen utan också i dialog med användaren kunna vägleda och i viss mån utbilda användaren. Det är därför av stor betydelse att du är social, pedagogisk och kan förmedla dina kunskaper inom IT-området.
Övrig information:
Start: Enligt ök
Plats: Stockholm
Lön: Enligt ök
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050
Sökord: Helpdesk, IT, Stockholm, helpdesk-tekniker, first line support, Active Directory, Microsoft Exchange, Windows XP, Microsoft Office 2003/2007, Citrix, PC.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-16
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isabelle Riddez

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm

Jobbnummer
1105320

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: