Helpdesk Coordinator till globalt bolag inom fordonsindustrin!

Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av arbete inom logistik och service? Är du effektiv, lösningsorienterad och kundfokuserad? Behärskar du både engelska och svenska helt flytande och är redo för nästa steg i karriären? Då har vi på Adecco tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2018-01-15

Om tjänsten
Vår kund är ett av de ledande bolagen inom fordonsindustrin. De arbetar på global nivå varpå du kommer att få vara en del av en utvecklande internationell affärsmiljö där du framförallt arbetar i nära samarbete med dina kollegor i UK, Gent och Vienna. Din roll som Helpdesk Coordinator mot eftermarknad innebär framförallt att finna reservdelar till återförsäljare. Du kommer att följa hela processen från det att en order inkommer, antingen via systemet Argus eller via telefon, till dess att ordern har anlänt till återförsäljaren. Du kommer att informera om leveranstider samt lösa diverse problem som kan uppstå i samband med leverans så som uteblivna eller försenade leveranser etc. Arbetsuppgifter inkluderade i tjänsten är bland annat:

• Kundsupport mot den nordiska marknaden
• Följa hela orderprocessen
• Daglig intern och extern kontakt med återförsäljare, kunder och kollegor
• Möten med kollegor, kunder och partners i syfte att förbättra samarbetet
• Hålla alla kunder och intressenter uppdaterade vid nya policies och processer etc.
• Fakturering och kreditering

Om dig
Vi söker dig som tidigare arbetat inom service och som trivs bra i den rollen. Du har därför en fingertoppskänsla för vad som är god service. Vidare behöver du god datorvana samt behärska både engelska och svenska flytande i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet och förståelse för logistik. Som person är du lösningsorienterad och trivs i en roll där problemlösning är en del av din vardag. Du har ett kundfokus samt är effektiv och strukturerad i ditt arbete, vilket gör att du har en förmåga att hantera flera processer samtidigt. Du kan se vad som behövs göras och ser till att samtliga processer ständigt drivs framåt.

Viktigt för tjänsten är:
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av kundservice
• Lösningsfokuserad
• Högt kundfokus

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Helpdesk Coordinator inom eftermarknad är ett konsultuppdrag med start i februari. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget pågår initialt under 6 månader. För rätt person kan det finnas chans till förlängning. Tjänsten är belagd på dagtid, heltid, antingen 07:00-15:42 eller 08:18-17:00.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Jonatan Göransson på jonatan.goransson@adecco.se
Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonatan Göransson jonatan.goransson@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3903110

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: