Helpdesk / 1st line till världsledande Telekomföretag i Kista
Carotte Staff AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Carotte Staff AB i Stockholm,
Lidingö,
Sundbyberg,
Täby,
Österåker eller i
hela Sverige Om vår kund
Vår kund är en världsledande aktör inom telekombranschen. De har sitt huvudkontor Kista och kontor över hela världen. I Kista har de ett walk in center där medarbetare kan lämna in sina telefoner och datorer för support. Supporten sker såväl remote som över disk.
Publiceringsdatum2020-09-25Om tjänstenI rollen som helpdeskmedarbetare arbetar du med 1st line support i ett team om 15 personer. Tillsammans med dina kollegor supportar du interna PC-användare inom såväl hård- som mjukvara. I uppgifterna ingår allt från installation av drivrutiner och skrivare till felsökning och reparationer. Du väntas växa in i rollen och på sikt även supporta remote inom nätverksrelaterade ärenden. Du börjar som konsult hos Carotte Staff, med chans till överrekrytering till uppdragsgivaren på sikt.
Vi söker dig som
• Gärna en IT-utbildning;( gymnasienivå eller eftergymnasiala studier) i grunden
• Erfarenhet av service desk och teknisk support (PC HW & SW gärna även mobiltelefoner)
• Erfarenhet av Microsoft
• Gärna nätverkskunskaper
• Gärna printerkunskaper
• IT/teknik intresse
• Pga. rådande omständigheter ser vi gärna att du bor i närheten av Kista alternativt innehar körkort och tillgång till egen bil.
Dina personliga egenskaperSom person är du målinriktad, driven, noggrann, analytisk och servicemedveten. Din kommunikationsförmåga och servicekänsla är välutvecklad och du har lätt för att samarbeta internt med dina medarbetare såväl som externt med kunden. Vi tror att du enkelt kan växla mellan olika arbetsuppgifter och har förmågan att hålla flera arbetsuppgifter igång samtidigt.
Om företagetCarotte Staff är bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vårt jobb är att förenkla ert. Vi matchar ihop självgående och ansvarstagande personal som brinner för att ge förstklassig service med ditt team, oavsett om det handlar om att bemanna eller rekrytera.
Sökord: 1st line, helpdesk, support, it, pc, microsoft, office, nätverk, telekom, kista, Stockholm
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagCarotte Staff AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Carotte Staff AB (org.nr 556858-0392)
Arbetsplats Carotte Staff
Jobbnummer 5374529
Observera att sista ansökningsdag har passerat.