Hej socialsekreterare!

Gnesta kommun, Socialförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Gnesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Gnesta, Nykvarn, Trosa, Södertälje, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gnesta kommun, Socialförvaltningen i Gnesta

I Gnesta kommun är vi 850 medarbetare som arbetar engagerat med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Du är varmt välkommen att bli en av oss.

Tjänsten är placerad på socialförvaltningen som arbetar för att erbjuda invånarna i Gnesta kommun en god och tillgänglig service utifrån individens egna behov. Vi ansvarar för kommunens omsorg för individ och familj, äldre, personer med funktionsnedsättning, den kommunala hälso- och sjukvården samt arbetsmarknad, integration och vuxenutbildning. Förvaltningen arbetar på uppdrag av socialnämnden.

Myndighetsutövning inom förvaltningen innefattar inriktningarna vuxna, barn och familj.
Dessutom ingår även kommunens öppenvårdsenhet där vi arbetar med stöd till familjer, missbruksbehandling samt inom området våld i nära relation.
En viktig del i vårt arbete är det nära samarbetet med kommunens skolor, med polis och andra samhällsaktörer.

Publiceringsdatum
2023-02-06

Arbetsuppgifter
Som socialsekreterare inom våra enheter arbetar vi med handläggning av ärenden enligt SoL, LVU, LVM och LSS. I arbetsuppgiften ingår att göra förhandsbedömningar, utreda och bedöma biståndsbehov, besluta om insatser och följa upp dessa. Du arbetar med utredningar och ser ett helhetsperspektiv kring individen.
Vi välkomnar också din ambition och vilja att bidra med din erfarenhet och kunskap till såväl kollegial som verksamhetsmässig utveckling och måluppfyllelse.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• Är utbildad socionom eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Har god förmåga att uttrycka dig i svenska språket både skriftligt och muntligt.
• Har vana av digital dokumentation och system.
• Har B-körkort.

Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning inom området och kännedom om gällande lagstiftning och socialtjänstens uppdrag.

Då dina personliga egenskaper för att lyckas i roller inom området är viktiga, tror vi att du:
• Är noggrann.
• Är självständig.
• Har lätt för att hantera föränderliga förutsättningar.
• Tycker om att ha många kontakter, både interna och externa.
• Är intresserad av att utveckla såväl arbetsmetoder som samarbeten.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Gnesta kommun ska du känna dig trygg och kunna ha en god balans mellan fritid, familjeliv och jobb. Du har flera fina anställningsförmåner, till exempel friskvårdsbidrag, utökad föräldraledighet och ett bra försäkringsskydd. Läs mer om kommunens anställningsförmåner på gnesta.se/anstallningsformaner.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, och välkomnar därför sökande med olika erfarenheter och bakgrund.

Gnesta kommun har tagit ställning till kanaler och marknadsföring för rekrytering. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1191036".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gnesta kommun (org.nr 212000-2965)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Gnesta kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Adam Hedstig
adam.hedstig@gnesta.se
0158 275 600

Jobbnummer
7417625

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gnesta kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gnesta kommun, Socialförvaltningen: