Hej internkommunikatör!

Hogia Service AB / Marknadsföringsjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Service AB i Stenungsund, Stockholm eller i hela Sverige

Vi behöver din hjälp.

Är du vår nya kollega som ska ta ett helhetsgrepp kring internkommunikationen i Hogia-gruppen?

Publiceringsdatum
2022-09-13

Om tjänsten
Vi som arbetar inom kommunikation idag har utöver externkommunikation även ansvar för de interna nyhetskanalerna. Just nu håller vi på att sätta upp ett nytt intranät, vilket kommer att underlätta vårt framtida arbete, och vi ansvarar för den kommunikativa aspekten av intranätet. Inledningsvis kommer därför mycket av ditt arbete läggas på intranätsprojektet, att skriva och publicera samt driva utveckling av intranätet, men vi ser att stödfunktionen internkommunikation kommer att breddas när det nya intranätet är på plats. Då denna roll är delvis ny kommer du ha möjlighet att påverka och forma rollen.

Du är efterlängtad och ditt arbete är viktigt! Att synliggöra såväl mål och visioner som interna förändringar och aktiviteter hjälper alla oss som arbetar på Hogia. Du kommer med ditt arbete i allra högsta grad att bidra till en bra medarbetarupplevelse. Vi är många som ser fram emot att arbeta tillsammans med dig och vi tror att samverkan är nyckeln för att nå ut med nyheter till alla kollegor i Hogia-gruppen.

Rollen kommer att vara bred och varierande, med allt från kommunikationsplanering till att jobba med att ta fram redaktionellt material i form av text, bild och film - från idé till publicering. Du jobbar med internkommunikation för hela koncernen och tar ett helhetsperspektiv samtidigt som du kommer att få sätta in dig i detaljer. Ett drömjobb, eller hur?

Om dig

För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du har mångårig erfarenhet av externkommunikation såväl som internkommunikation från relativt komplexa organisationer och med många kontaktytor, samt att du har arbetat med förändringsarbete. Vi tror att du har en akademisk utbildning inom kommunikations- eller informationsområdet och har goda kunskaper i svenska språket.

Vi söker dig som är självgående och duktig på att bygga relationer. Du tar egna initiativ för att driva ditt arbete framåt och kan snabbt växla mellan strategiska och operativa arbetsuppgifter. Att du är en problemlösande, analytisk kommunikatör som är social, nyfiken och lyhörd är viktigt då du i denna roll förväntas agera proaktivt, söka kontakt och samverka över gränserna för att identifiera uppslag till kommunikation.

Har du erfarenhet från att driva projekt så är det meriterande, inte minst med tanke på vårt kommande intranät. Har du även arbetat med interkommunikation i samband med kris så är det också en plus. Du har god förmåga att strukturera och prioritera och kan snabbt växla mellan strategiska och operativa uppgifter. Du är intresserad av den digitala utvecklingen och har ett hjärta som klappar extra för internkommunikation och företagskultur.

Att jobba hos oss

Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, om du har behov av det.

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hogia Service AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/83".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hogia Service AB (org.nr 556577-5680)

Kontakt
Jenny Cedervall, Talent Acquisition Manager
0303-66616

Jobbnummer
6975674

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Service AB: