Head of Ticketing

Cirkus Venues AB / Backofficejobb / Stockholm
2025-06-04


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Cirkus Venues AB i Stockholm, Stenungsund eller i hela Sverige

Cirkus Venues är ett bolag som driver ett flertal etablerade destinationer och mötesplatser - Cirkus Arena & Restaurang, Hotell Hasselbacken, Backstage Hotel Stockholm, Backstage Bar, Backstage Café och The Visitors Bistro. Alla belägna ute på Kungliga Djurgården. I tillägg till våra nuvarande scener öppnar vi år 2027 Stockholms nya kulturscen Gasometer, i Norra Djurgårdsstaden.
Liveupplevelser är strategiskt en viktig del av vår produktportfölj. Vi söker nu en engagerad och utvecklingsinriktad Head of Ticketing som vill vara med och bidra till vår totala kundupplevelse genom ett helhetsansvar för biljettförsäljningen.
Hos oss får du
En nyckelroll i ett passionerat team där varje dag är unik
Möjlighet att påverka framtidens evenemangsupplevelse
En dynamisk arbetsplats på Kungliga Djurgården
Konkurrenskraftiga villkor och goda utvecklingsmöjligheter


Publiceringsdatum
2025-06-04

Om tjänsten
Som Head of Ticketing är du ansvarig för att leda, utveckla och optimera vår biljettförsäljning. Du arbetar både operativt och strategiskt nära våra övriga kommersiella och operativa avdelningar. Din roll är central för att säkerställa smidiga kundflöden, maximera intäkter och skapa en förstklassig publikupplevelse - från köp till konsertdag.
Du rapporterar till Director of Program and Marketing.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Övergripande ansvar för biljettstrategi, prissättning, försäljning och intäktsoptimering
Hantering och administration av biljettsystem. Systemägandeskap och integration med andra försäljningskanaler
Optimering av kundupplevelsen vid biljettköp
Löpande analys av försäljningsdata och publikbeteende
Ledning av biljettavdelningens team och processer
Samordning med externa partners, arrangörer och distributörer

Vi söker dig som har
Flerårig erfarenhet av biljettförsäljning inom kultur, sport eller livebranschen
Djup kunskap om biljettsystem
Dokumenterad ledarskapserfarenhet och vana att arbeta datadrivet
Förmåga att arbeta både operativt och strategiskt
God svenska och engelska i tal och skrift

För att passa i rollen behöver du ta ansvar för att driva ditt arbete framåt på ett självständigt och noggrant sätt. Du är kommunikativ och delar med dig av dina kunskaper på ett sätt som skapar förståelse och samarbete. Du har ett utvecklande förhållningssätt där du aktivt söker möjligheter att förbättra både ditt arbete och verksamhetens processer. Du är organiserad och strukturerad, planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt, vilket gör att du kan hantera flera parallella processer utan att tappa fokus eller kvalitet.
I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper.
Villkor och ansökan
Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid. Provanställning tillämpas.
Sista ansökningsdag är den 18 juni. Vi arbetar med löpande urval och kan tillsätta tjänsten under ansökningstid.
I din ansökan vill vi att du inkluderar ett motivationsbrev där du förtydligar varför du är intresserad av tjänsten. Motivationsbrevet ersätter det traditionella personliga brevet, du kan antingen lägga in en motiverande text direkt i ditt CV eller så bifogar du motivationsbrevet under "Personligt brev" i ansökningsformuläret.
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktperson för detta jobb
Sandra Miller Kinge
Director of Program and Marketing
sandra.kinge@cirkusvenues.se

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-06-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Cirkus Venues AB (org.nr 559036-8485)

Arbetsplats
Cirkus Venues

Jobbnummer
9374906

Prenumerera på jobb från Cirkus Venues AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Cirkus Venues AB: