Head of Support Excellence / Support till MedHelp

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-09-15

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Bravura.

Om företaget
SaaS-marknaden är glödhet och allt fler företag spås öka sina investeringar i molntjänster. MedHelp Care erbjuder en marknadsledande SaaS-plattform för datadriven företagshälsa och sjukfrånvarohantering. Deras kunder är drygt 500 företag och organisationer i Sverige, i olika storlek och med totalt nära 200 000 medarbetare anslutna till deras tjänst. MedHelp Care samarbetar med två av de största aktörerna inom företagshälsovård och med ledande lokala företagshälsovårdsföretag. I takt med att företag inser värdet av att arbeta strukturerat och datadrivet med medarbetarnas hälsa och blir mer vana vid effektiva molnbaserade lösningar ökar nu efterfrågan på SaaS-lösningar inom området kraftigt. MedHelp befinner sig därför på en tillväxtresa både i Sverige och och behöver fler nytänkande och drivna personer i teamet.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som Head of support excellence ansvarar du för att självständigt leda transformationen av MedHelps support till ett modernt och ledande arbetssätt, som dessutom ska kunna arbeta mot fler internationella marknader än de nordiska som MedHelp redan finns på idag. Fokus ligger på att modernisera struktur, processer och arbetssätt, för att lösa tekniska kundärenden utifrån uppsatta SLA:er. Därtill medverkar du dessutom i att utveckla MedHelps plattform, för att säkerställa att återkommande supportärenden åtgärdas genom att hitta underliggande fel och på så vis effektivisera supportfunktionen.

I helhet ansvarar du för att säkerställa att supportavdelningen är effektiv operativt och du ansvarar för att välja ut verktyg samt utforma och implementera processer. Det ingår även att bemanna supportorganisationen så att ni tillsammans kan uppnå hög kundnöjdhet och hög grad av stängda ärenden. Slutligen stöttar du även operativt i form av att lösa tekniska kundärenden genom analyser, åtgärder i databaser och konfigurationer i systemen.

Du arbetar självständigt i rollen med fokus på konfigurationer och med supportteamet som idag består av sju personer som sitter i norra Sverige. Resor till kontoret i norra Sverige kommer att ingå.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Relevant akademisk utbildning, gärna med teknisk inriktning
• Något års erfarenhet från support inom en organisation som genomgått liknande transformation alternativt en start-up organisation
• Teknisk kompetens med fokus på att lösa problem i loggfiler och databaser
• Erfarenhet av att kravställa, validera och testa enklare funktionsuppdateringar
• Erfarenhet av att arbeta med support mot företagskunder och med SaaS-lösningar ses som starkt meriterande

För denna tjänst får du möjlighet att transformera MedHelps supportorganisation och därav behöver du som person vara van vid att arbeta mot uppsatta KPI:er och SLA:er. Dessutom behöver du kunna leda människor i förändringsprocesser, samarbeta väl med medarbetare, oavsett funktion och har även en förmåga att kravställa mot interna stakeholders. Slutligen har du en förmåga att skapa struktur, inte bara i ditt eget arbete utan kan sätta upp processer för en supportorganisation.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Liljeholmen, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: support, start-up, tekniker, konfiguration, system, databas, SAAS, Medhelp, Stockholm, supporttekniker, 2ndline, loggfiler, transformation, second line, test, B2B, företagskunder

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5968301

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: