Head of Service Management Office
PostNord AB / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PostNord AB i Solna,
Stockholm,
Järfälla,
Upplands Väsby,
Sigtuna eller i
hela Sverige Vill du verka i navet av en pågående förändringsresa?
PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer också postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. Koncernen hade 2013 en omsättning på 40 miljarder SEK och 39 000 medarbetare. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna.
Mångfald är en naturlig del i PostNord- koncernens verksamhet. Vi välkomnar gärna dig som liksom vi ser på olikheter som en styrka och en förutsättning för konkurrenskraft och tillväxt.
Koncernfunktion IT har ansvar för IT-verksamheten i PostNord. I ansvaret ingår daglig drift av IT-stöd, informationstjänster, informationssäkerhet samt att leverera IT-lösningar. Mycket av produktionen sker via partners och leverantörer, vilket innebär att arbetet inom IT sker enligt etablerade processer och metoder. IT har idag totalt 330 medarbetare och finns inom alla affärsområden och koncernfunktion IT har sin verksamhet och medarbetare i Köpenhamn och Solna.
Som chef för Service Management Office (SMO) inom IT Operations ansvarar du för införande och efterföljande av praxis inom service management och därmed medverkar till att förädla IT Operations service och leveransförmåga av IT till hela PostNord. Inom SMO?t har vi samlat Incident Management, Service Integration och ITSM Process Management. SMO?t är ?navet? i att få PostNords?s IT organisation att jobba effektivt tvärs genom hela organisationen tillsammans med befintliga och kommande outsourcing partners. Initialt innebär rollen att re-introducera ITSM processer med befintliga leverantörer och även aktivt delta i att implementera nya outsourcing-avtal.
Mål för rollen
• Se till att ITSM processer efterföljs genom hela IT organisation beträffande utvecklingen och leveransen av IT-tjänster.
• Säkra effektiv drift av viktiga leveransprocesser.
• Etablera och upprätthålla en stark relation till outsorcing-partners.
• Omvärldsbevaka och bidra med innovation för att säkerställa konkurrenskraft och kvalitet.
Omfattning och ansvar
Inom ITSM Process Management:
• Se till att ITSM processerna är effektiva både för interna och externa tjänster
• Driva kontinuerliga processförbättringar
• Ansvara för ITSM tool set för anpassning/integration mot leverantörer
• Ansvara för verkställande av Change Management Processen tillsammans med stakeholders internt och externt med våra leverantörer.
Inom Service Integration:
• Se till att IT-leverantörer hanteras enligt överenskomna governence-modeller
• Se till att IT leverantörstjänster definieras, implementeras och fungerar i praktiken
• Driva Service Integration & leverantörssamarbete
I denna rekrytering samarbetar PostNord med Dfind IT.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Charlotta Skogar,
charlotta.skogar@dfind.se , 0733- 57 36 78 eller Ulrika Skantze,
ulrika.skantze@dfind.se , 0736 25 51 10.
Vänligen inkom med din ansökan så snart som möjligt då intervju och urval sker löpande. Tjänsten kan därmed komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
För fackliga kontakter besök
www.postnord.se/fackligaLäs mer och sök tjänsten på
http://www.postnord.com - välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2015-04-13ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-05
FöretagPostNord AB
AdressPostNord AB
Terminalvägen 24
10500 Stockholm
KontorsadressTerminalvägen 24
Solna
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: +46 10 436 00 00
Jobbnummer 2244487
Observera att sista ansökningsdag har passerat.