Head of Service - till Jollyrooms ledningsgrupp

Jollyroom AB / Ekonomichefsjobb / Göteborg
2018-10-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Head of Service - till Jollyrooms ledningsgrupp" (publicerad 2018-11-05) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jollyroom AB i Göteborg, Mölndal, Stockholm, Umeå eller i hela Sverige

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 1 600 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 65 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.

På Hisingen i Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 450 fantastiska medarbetare, 250 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Head of Service - till Jollyrooms ledningsgrupp
Vi söker en chef till Jollyrooms servicefunkion som består av kundtjänst, reklamationshantering och showroom. Vårt team inom service växer löpande och utgör i dagsläget 60 medarbetare, 40 arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Vår servicefunktion hanterar all kundkontakt i alla våra marknader och arbetar fokuserat och engagerat för att säkra nöjdheten på daglig basis bland Jollyrooms kunder.

Som Head of Service intar du en nyckelroll i vår resa till ledande aktör i Europa inom barn- och babyprodukter. Du har det yttersta ansvaret för servicefunktionen, ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD. Tillsammans med dina ledare i servicefunktionen säkerställer du att vi når våra servicemål på daglig basis och att det genomförs till en så låg kostnad som möjligt.

Ansvarsområden:
• Kundtjänst: mail, telefon, chatt och sociala medier
• Reklamationshantering: leverantörskontakt, avtal, driva in kredit/ersättning, nära samspel med inköp
• Showroom: försäljning av Jollyrooms egna varumärken och utförsäljning av demoprodukter
• Säkerställa att företagets hårt uppsatta servicemål nås på daglig basis
• Säkra nöjda kunder och påverka försäljningen i rätt riktning
• Säkerställa ett starkt och välfungerande samspel med övriga avdelningar inom bolaget
• Bygga, anpassa, förbättra och utveckla servicefunktionen i en snabb löpande expansion och förändring
• Utveckla ledare och medarbetare inom servicefunktionen

Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen. I den snabba tillväxten vi lever i ser vi nu behov av att stärka upp det strategiska och analytiska arbetet - det är dock viktigt att du är en person som gillar att arbeta både strategiskt och operativt.

Vi söker dig som:
• har flera års erfarenhet som ledare inom kundservice, gärna inom e-handeln
• har stort intresse för att utveckla och förbättra processer
• har stort intresse av att driva försäljning
• har erfarenhet av företagsledning
• har högskole-/universitetsutbildning inom lämpligt område t.ex. ekonomi
• har lätt för siffror och analysverktyg
• har förmåga och erfarenhet av att planera och leda förändringsarbete
• är kunnig i att stötta chefer samt tar med dig en välfungerande verktygslåda gällande ledarskap/organisering/arbetsmetodik
• är handlingskraftig, affärsmässig, resultat- och lösningsorienterad samt ser till helheten

Meriterande med erfarenhet av SAP och/eller Salesforce.

Vi erbjuder:
• Entreprenörsdriven verksamhet
• Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
• Karriärmöjligheter
• Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
• Friskvårdsbidrag
• Ungdomlig och pulserande miljö
• Kollektivavtal för alla anställda
• Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city

Upplägg och kontakt:
• Start: Snarast möjligt
• Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
• Placering: Hisings Kärra, Göteborg
• Kontakt & frågor: Personalchef Terese Fernbring via e-post; terese.fernbring@jollyroom.se samt tfn; 0739-80 82 40

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2018-10-01

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jollyroom AB

Adress
Jollyroom AB
Tagenevägen 58
42537 Göteborg

Kontorsadress
Tagenevägen 58

Jobbnummer
4375872

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jollyroom AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jollyroom AB: