Head of sales

Bemanningsstyrkan AB / Säljarjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemanningsstyrkan AB i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Vallentuna, Järfälla eller i hela Sverige

Bemanningsstyrkan

Om Bemanningsstyrkan
Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddestagruppen.
Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.
Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckas med våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.
Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.

Om uppdragsgivaren
Vi rekryterar en Head of sales till en av våra kunder.

Frågor om tjänsten skickas till jobb@bemanningsstyrkan.se med referens 150.
Ansökan om tjänsten skickas till jobb@bemanningsstyrkan.se med referens 150, alternativt att du registrerar dig i vår CV databas.(följ länk nedan).

Publiceringsdatum
2013-12-05

Dina arbetsuppgifter
Purpose of the position
Perform sales activities within assigned geographic area in line with the sales plan
Objectives (SME). Manage allocated sales team.

Key Tasks
• Manage and control the sales organization within the assigned sales territory
• Propose sales plan (SME)
• Execute and control the sales activities in line with the validated sales plan
• Assign sales-force to targets/clients
• Develop business with assigned A/B targets/clients (sales ownership for 12-months
maximum)
• Assure successful account integration to Operations, Customer Service or LAM
• Share information using sales-support tools (CRM)
• Optimize cost of sales
• Assure compliance with the sales process

Decision Making Authority
• Disciplinary responsibility over the local sales organization
• Margin and selling rates
• Service offering in line with corporate guidelines
• Process ownership for local contents

Function- / Market & Industry Knowledge / Business Acumen / Process working
• Functional know-how in air / sea / logistics /SCM
• Strong sales know-how
• Understanding of PA (strategy and products)
• Deep local market knowledge (customers, competitors, suppliers, overall environment)
• Basic business administration competence

Profil
Skills & Competencies
• People Management & Leadership Skills (Recruitment/Selection/Training/Development/
Coaching/Performance Management)
• Able to manage cross-functional interfaces (Operations and ISPs)
• Organizational skills (prioritize, plan, assign, delegate and control)
• Capable of independently meeting expected sales goals in the assigned territories
• Customer Focus
• Sales-Driven
• Problem Solving & Decision Making Skills
• Communication & Interpersonal Skills
• Negotiation & Persuasion Skill
• Relationship building and maintenance capabilities
• Presentation Skills

Educational background / Work experience
• Business administration / commercial background
• Relevant working experience (minimum 5 years)
• Industry experience (minimum 3 years)
• Sales experience (minimum 2 years)

Language skills
• English and Swedish

Computer Literacy
• Proficient in MS Office

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-20
Ange följande referens när du ansöker: 150
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christoffer Carlsson Jobb@Bemanningsstyrkan.se

Företag
Bemanningsstyrkan AB

Adress
Bemanningsstyrkan AB
Skansvägen 27
19572 Rosersberg

Jobbnummer
1720843

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemanningsstyrkan AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemanningsstyrkan AB: