Head of Professional Service Nordics till Questback

Bravura / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2018-03-05

Företaget
Questback erbjuder sina kunder webbaserade helhetslösningar inom feedback i form av kundundersökningar, medarbetarundersökningar och varumärkesundersökningar. Tjänsterna är även optimerade för mobiltelefoner och surfplattor vilket genererar i en högre svarsfrekvens samt skräddarsys efter kundens behov. Affärsidén går ut på att samla in data och presentera resultatet för kunderna som därefter har möjlighet att ta till sig samt agera på den feedback som har inhämtats för att förbättra sin verksamhet. Questback är idag verksamma i sex länder och har cirka 3000 anställda varav 20 stycken jobbar på det moderna kontoret i centrala Stockholm.

Som Head of Professional Service Nordics sitter du med i ledningsgruppen för Customer Sucess och erbjuds du möjligheten att utvecklas in i en ansvarsfull roll. Vi letar efter dig som vill vara med och påverka företagets strategi och arbete på den fortsatta resan som en av de ledande aktörerna inom Enterprise Feedback.


Dina arbetsuppgifter
Som Head of Professional Service har du ett övergripande ansvar för de kundprojekt som drivs i Norden. Du har personalansvar för ett team på åtta personer och rapporterar till företagets ledning. I dina arbetsuppgifter ingår ansvar för estimering av projektavtal, resursplanering och arbetsledning. Projekten drivs parallellt med varandra och varierar i omfattning där de kan sträcka sig från 3-4 veckor upp till flera månader. Du projektleder större och strategiska kundprojekt i den nordiska regionen, representerar Questback hos kunder och deltar i anbudsprocesser. I din roll arbetar du nära företagets olika avdelningar och säkerställer samarbetet mellan teamet och övriga verksamheten. Du erbjuder stöd till dina medarbetare och ansvarar för målsättning, coachning och uppföljning. I rollen rapporterar du till Director of Customer Success Operations och ingår i ledningsgruppen för Customer Sucess.

Då du har personalansvar för medarbetare i övriga Norden ingår ca 1-2 resor i månaden varav de flesta inte kräver övernattning.


Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet
• Flera års erfarenhet av projekt-/arbetsledning inom IT
• Meriterande med erfarenhet av att arbeta som konsult
• Meriterande med erfarenhet av att arbeta med mjukvaruutveckling och/eller projektledning inom mjukvaruimplementationer
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska

Vi söker dig med stor teknisk förståelse och ett intresse för att arbeta nära affären där du visar på förståelse för affärsmässiga principer. Du är en high performer med hög kapacitet och bevisad track record. Vidare motiveras du av högt tempo och en utmanande arbetsmiljö. För att lyckas i rollen har du en naturlig fallenhet för ledarskap men är inte rädd för att ta tag i de arbetsuppgifter som krävs för att arbetet ska bli utfört. Som person samarbetar du väl med andra och är van vid att arbeta med kunden i fokus. Då du får möjligheten att påverka arbetet på Questback motiveras du av att komma med idéer och initiativ och har en lösningsorienterad inställning.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT-management, enterprise feedback, IT-projektledare, Professional Service, gruppchef, Customer Sucess, mjukvaruimplementation, mjukvaruutveckling, software engineer

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linnea Grind linnea.grind@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4000434

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: