Head of Online Marketing sökes till Advisa

2Complete AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
2018-03-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Head of Online Marketing sökes till Advisa" (publicerad 2018-04-11) ⬅️


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos 2Complete AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter
Advisa söker just nu en affärsdriven och kreativ Head of Online Marketing som vill ta en ledande roll i att bygga och utveckla affären i ett spännande bolag i en bransch under stor förändring. Du kommer ha möjlighet att påverka din roll själv och tillsammans med oss vara med och förbättra tusentals svenskars privatekonomi. Att arbeta på Advisa innebär stor frihet under ansvar, ambitiösa mål och en och annan pingisturnering med chefen och andra kollegor.

Som Head of Online Marketing ansvarar du för bolagets onlinemarknadsföring vilket är företagets största kanal för inflöde av kunder. I din roll kommer du vara avgörande i hur vi växer Advisa på ett lönsamt sätt, bland annat genom att påverka hur vi driver in kunder och vilka partners vi samarbetar med. En stor portion kreativitet och analysförmåga kommer vara väldigt värdefullt i rollen. Din huvudsakliga uppgift kommer vara att driva nya kunder till Advisa genom online-marknadsföring.

Exempel på ansvarsområden:

• Utveckla strategi, KPI:er och mål för Advisas online-marknadsföring (exkl sök i form av SEM och SEO, där ansvaret ligger på en annan roll)
• Driva lönsam försäljning via befintliga och nya kanaler
• Driva och utveckla email marketing
• Vidareutveckla partnersamarbeten
• Driva och systematisera försäljning via rekommendationer från befintliga kunder (s.k. referrals)
• Som Head of Online Marketing tillhör du Advisas marknadsteam och rapporterar till CMO. Du har också ett nära samarbete med andra team inom bolaget och externa samarbetspartners.

Detta är en rekrytering och du blir direkt anställd av vår kund Advisa.

Om företaget
Advisa grundades 2011 med ambitionen att hjälpa kunder förbättra sin privatekonomi. Vårt mål är att göra det enkelt för alla att förbättra sin privatekonomi genom att konkurrensutsätta banker och på så vis sänka räntan på befintliga och nya lån. Med ett stort fokus på kundservice och utveckling av vår teknik, ser vi till att ständigt förbättra vår tjänst för att göra det lika enkelt och naturligt att jämföra lån som det är att köpa en flygbiljett på nätet. Sedan starten har vi hjälpt över 200,000 svenskar att se över sina lån och i genomsnitt sänkt våra kunders räntor med 35%.

På Advisa värdesätter vi varandra och är stolta över vad vi tillsammans åstadkommer. Vi är cirka 50 anställda som utstrålar stor passion för vårt arbete och har ett genuint intresse för att hjälpa andra människor. Vi lovar bara det vi kan hålla och vi finns för att skapa resultat åt våra kunder. På Advisa tror vi på att involvera alla och att högt i tak skapar bättre lösningar. Därför tycker vi att det är viktigt att anställda proaktivt lyfter förslag på hur vi kan bli ännu bättre. För att nå vår vision och fortsätta växa behöver vi fler fantastiska anställda!

Din profil
Vi söker dig som brinner för att skapa resultat, värdesätter professionalitet och sätter laget före jaget. Du är en person som värderar uppriktighet och både tar och ger feedback dagligen. Med stor passion vill du komma in i bolaget för att förändra och utveckla det vi med stolthet redan byggt upp!

För denna tjänst söker vi dig som har en akademisk examen som civilekonom, civilingenjör eller motsvarande. Vi ser att du har minst ett par års arbetslivserfarenhet, gärna inom marknadsföring, affärsutveckling eller som management konsult. Erfarenhet av att driva eget bolag är meriterande.

Du är extremt handlingskraftig, men fattar dina beslut utifrån analys och data. Du är driven, hungrig och ambitiös och besitter en portion jävlar anamma som gör att du aldrig nöjer dig med första bästa. Du drivs av utmaningar och att hela tiden utvecklas.

Våra bästa medarbetare är även:

• Strukturerade och noggranna, och föredrar beslut baserade på data.
• Orädda och nyfikna personer som älskar att lära sig nya saker och vågar testa nytt.
• Lösningsorienterade, och medvetna om att det ofta krävs ödmjukhet och kreativitet för att utveckla och växa ett bolag.
• Förstår att det krävs rätt dos av prestigelöshet, flexibilitet och hårt arbete för att lyckas inom en växande startup.



Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, från juniora tjänster till chefer- och specialister.

2Complete är auktoriserade medlemmar inom Almega bemanningsföretagen sedan 2012

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-03-23

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-19
Ange följande referens när du ansöker: 1260
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Magnusson anna@2complete.se

Företag
2Complete AB

Adress
2Complete AB
Sveavägen 33
11134 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 33

Jobbnummer
4040858

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från 2Complete AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos 2Complete AB: