Head of Kwintet financial services/Chef för Ekonomicenter

Experis Finance Huvudkontor / Ekonomichefsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Borås, Ulricehamn, Alingsås, Härryda, Lerum eller i hela Sverige

Kwintet är den ledande leverantören inom den Europeiska arbetsklädesmarknaden, och tillhandahåller arbetskläder för ett brett spektra av serviceföretag och industrier - allt från stora internationella koncerner till små lokala företag - inom Europa och utanför. Genom en mix av starka varumärken såsom FRISTADS KANSAS, HEJCO, ACODE, BRAGARD, m.fl. erbjuder vi attraktiva sortiment där yrkesmänniskors behov är vår ledstjärna. Kombinerat med vår samlade expertis har detta hjälpt oss att bryta ny mark vad gäller normer för arbetskläders säkerhet, komfort, prestanda och stil över alla kategorier och alla marknader. Kwintet finns i hela Europa med kontor i 17 länder och har 6 produktions-och utvecklingsenheter. Koncernen omsätter cirka 475 miljoner euro och har cirka 2 000 anställda. www.kwintet.com

Huvudkontoret Kwintet AB flyttar från Malmö till Borås. En spännande utmaning och nystart i textilstaden Borås!

Publiceringsdatum
2015-04-23

Dina arbetsuppgifter
Kwintet rekryterar en chef till nytt Ekonomicenter i Borås, som ska ansvara för uppbyggnad, daglig drift och fortsatt utveckling av organisationen. Ekonomicentrat kommer att betjäna Kwintet Sverige AB, Kwintet AB och Cotton SWE2 AB till en början. Från och med maj 2015 tillkommer även Kwintet Finland OY och så småningom kommer fler enheter att ansluta.
Du kommer att ansvara för all redovisning som betjänas av Ekonomicentrat. Det innebär att ansvara för all dokumentation, avstämningar och automatiseringsprocesser samt leda projekt inom centrat. Du kommer även att ansvara för och leda teamledare som i sin tur leder kund- och leverantörsreskontran med dedikerad personal. I din befattning innebär det även att vara delaktig i dagliga operativa arbetsuppgifter inom redovisningsgruppen samt förvalta hela Ekonomicentrat.
Kwintet är igång med att införa LEAN-administration för att säkra de önskade 5S-standarder och för att främja Kaizenstrategin, din uppgift blir att implementera strategin för sätta rutiner, flöden och policys. Du rapporterar till Financial Director Kwintet Nordic och har tre direktrapporterande personer. I din befattning kommer du ha ett stort nätverk av kontakter med både administrativ personal, gruppchefer, finanschefer/ansvariga för de enheter som betjänas av centrat samt controllers.

Vem är du? Dina kvalifikationer
Du är Civilekonom eller har en annan slutförd relevant högskole-/universitetsutbildning med inriktning mot redovisning, ekonomistyrning. Din erfarenhet av att ha arbetat inom finansområdet är minst 5 år och som ledare minst 3 år. Du har arbetat praktiskt med helheten av redovisningen och har förståelse för och kunskap om moderna redovisningsprinciper i internationell miljö med matrisstruktur.

Du är van att styra aktiviteter som:
• Att säkerställa korrekt och snabb rapportering
• Rapportera och analysera finansiell information
• Följa kassaflöde, kostnader och intäkter
• Kontinuerligt utvärdera policys, normer, inklusive anpassa policys för att finna mest effektiva arbetsrutinerna
• Leda LEAN-processer och har erfarenhet av automatisering gällande rutiner, standarder och arbetsflöden

Du är även van att arbeta med följande uppgifter:
• Förbereda månatlig och årlig rapportering
• Avstämningar
• Leverantörsskulder
• Kundfordringar
• Rättsliga och skattemässiga frågor
• Ansvara för finansiell del av ERP-system
• Vara stöd för att uppfylla de nödvändiga IFRS rapporteringsstandarder
• Du är van att rycka in inom de områden där din kompetens kan vara till hjälp och trivs med att hjälpa andra.

Dina personliga egenskaper
Du pekar ut riktningen åt andra. Sätter lämpliga normer för beteende. Delegerar arbete på ett korrekt och rättvist sätt. Motiverar andra och ger dem befogenheter. Ger personal råd, stöd och möjligheter till utveckling. Fattar snabba, tydliga beslut, tar ansvar för åtgärder, projekt och personal. Tar initiativ, agerar med självförtroende och arbetar självständigt och i team. Du sätter klart definierade mål och planerar projekt och aktiviteter i god tid och tar möjliga förändringar i beaktande. Identifierar och organiserar resurser som behövs för att utföra uppgifterna. Du arbetar produktivt i en pressad miljö.

Kontaktperson för detta jobb
Välkommen att söka tjänsten på www.experis.se (annonsid 978338) med registrerat CV och ansökningsbrev. För frågor om tjänsten ring Katarina Czudowska på Experis 033-23 70 44 eller 0730-774908. Vi tillämpar löpande urval. Sista ansökningsdag är den 10 maj.

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Czudowska 033-23 70 44

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2263005

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: