Head Of Finance & Support Functions Till Rescue I Sverige!

Novare Interim & Recruitment AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Interim & Recruitment AB i Stockholm, Danderyd, Upplands Väsby, Södertälje, Uppsala eller i hela Sverige

International Rescue Committee (RESCUE) grundades 1933 på initiativ av Albert Einstein och hjälper utsatta människor vars liv och försörjning har slagits i spillror på grund av konflikter och katastrofer. Vi arbetar på de mest avlägsna och svårtillgängliga platserna på jorden och vårt arbetssätt är utvecklat för att ta hänsyn till och stödja människors komplexa behov.

Vi finns i över 40 länder och våra team rycker snabbt ut när en katastrof inträffat. Vi stannar så länge det behövs. Vi gör snabbt en analys av läget och bedömer vilka behov som finns och förser de drabbade med allt från tillgång till rent vatten, tak över huvudet och sjukvård till utbildning och möjligheter för att kunna försörja sig. Vi ser till att människor inte bara överlever utan också återhämtar sig och åter kan bygga upp sina liv.

Har du breda kunskaper inom ekonomi och är redo för en dynamisk roll med ansvar för ekonomi på både strategisk och operativ nivå? Brinner du för medmänsklighet och vill arbeta i en organisation som gör skillnad på riktigt? Då kan denna unika möjlighet på RESCUE i Sverige vara nästa utmaning för dig!



Publiceringsdatum
2020-04-14

Om tjänsten

RESCUE är en global humanitär organisation som nyligen öppnat kontor i Sverige. Som Head of Finance & Support functions kommer du därför komma in i ett spännande skede där du har en central nyckelfunktion samt en avgörande roll i utvecklingen av verksamheten. Rollen är både bred och dynamisk där du ansvarar för ledning och leverans av alla ekonomiska aspekter i organisationen. Med ditt engagemang och förmåga att se helheten tillhandahåller du underlag som stödjer strategiska beslut och som säkerställer effektivitet över hela organisationen. Du ansvarar också för organisationens supportfunktioner så som IT, lokaler, resor och upphandling inklusive relationer med leverantörer av dessa tjänster. Vidare stöttar du Generalseketeraren i strategiska HR-frågor, riktlinjer och rutiner.

Du ingår i ett team med fem kollegor i Sverige och rapporterar till Generalsekreteraren med en streckad linje till Senior Finance and Operations Director, IRC Europe. Du jobbar nära kollegor globalt och har externa kontaktytor såsom revisorer, GIVA, bokföringsbyrå och konsulter.



Dina arbetsuppgifter

• Översyn av budgeterings- och planeringsprocess. Utveckla och driva Sveriges planeringsprocess inklusive målsättningar, rapportering och uppföljningar
• Övervaka alla interna rapporteringsprocesser, säkerställa rutiner och support till personalen
• Ansvara för rapportering till IRC globalt och externa partners
• Analysera och följa upp den finansiella rapporteringen
• Upprättande av årsredovisning
• Bidra till lönsamhetsberäkningar,affärsmodeller och upprättande av business case
• Ansvar för rutiner kring löneutbetalning och andra HR-relaterade frågor
• Ansvar för organisationens IT-anläggning och support i samarbete med tredjepartsleverantörer samt med IRCs internationella IT
• Säkerställa smidig drift och hög kvalitet av kontorstjänster inklusive kontakt med hyresvärd gällande lokaler
• Administrera avtal och säkerställa stöd för upphandlingsprocesser



Profil

Vi söker dig med bred kunskap inom ekonomiområdet och som är självständig i såväl controlling som redovisning och bokslut. Eftersom mycket internationella kontakter ingår, behöver du även vara bekväm med engelska som arbetsspråk. Vi ser som krav att du har:

• Flerårig bakgrund från kvalificerat ekonomiarbete
• Akademisk utbildning inom ekonomi
• Flytande kunskaper i engelska och svenska

Vi ser det som meriterande om du har:

• Erfarenhet av att arbeta inom ideell sektor eller intresseorganisationer.

För att lyckas i rollen är du driven, trygg i dig själv och tar gärna lead. Vidare har du lätt för att identifiera utvecklingsområden och är den som kommer med lösningsförslag. För att trivas tror vi att du lockas av en "start-up" miljö, gillar att utveckla processer och har gärna erfarenhet av marknad och försäljning. Du trivs också med att jobba i team och uppskattar samarbete med andra. Naturligtvis står du även bakom RESCUE:s arbete och värderingar.


Övrig information

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Omfattning: Heltid
Placering: Stockholm

Känns det här som en roll som skulle kunna passa dig? Då rekommenderar vi att skicka in ditt CV så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att vi inte hanterar ansökningar via mail utifrån GDPR.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Novare Interim & Recruitment AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Interim & Recruitment AB (org.nr 556633-8017), http://https://novare.se/interim-and-recruitment/

Arbetsplats
Novare Interim & Recruitment

Jobbnummer
5188388

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Interim & Recruitment AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Interim & Recruitment AB: