Head of Digital & Customer Experience Nordics

LS Jobbet AB / Chefsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos LS Jobbet AB i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Vill du leda, utveckla och optimera försäljning samt gästupplevelsen i våra digitala kanaler? Då kan det vara dig vi på SSP söker till vårt nordiska Digital & Customer Experience team. Vi befinner oss i en spännande och expansiv fas där vi öppnar många nya spännande koncept runtom i hela Norden. Hos oss får du möjlighet att utvecklas på nordisk nivå i en innovativ och utmanade miljö! SSP - The Food Travel Experts är ett av världens ledande Food & Beverage företag inom air och rail som driver och förvaltar flera restauranger, caféer, barer och retail-enheter på främst flygplatser och tågstationer runtom i Norden. Vi hanterar över 200 enheter i Norden där mer än 60 har digitala lösningar, både egna varumärken och franchise och tjänsten innebär stundtals väldigt korta deadlines och högt tempo med många samtida projekt och initiativ.

Publiceringsdatum
2023-09-22

Om tjänsten
Den nordiska Head of Digital & Customer Experience ansvarar för att leda och driva våra digitala tjänster och plattformar, identifiera digitala möjligheter samt implementering och optimering för att möta och överträffa förväntningarna hos kunder, våra uppdragsgivare och våra KPIer.
Du utvecklar och ansvarar för våra nordiska digitala strategier och kundupplevelsen på de fem marknader vi är verksamma i (Danmark, Finland, Norge, Island och Sverige), tillsammans med lokala team genom såväl nordiska som lokala kommersiella och digitala initiativ.
Ditt team består idag av fyra personer och ingår i den nordiska funktionen Nordic Digital & Marketing. Du rapporterar till Digital & Marketing Director Nordics och din huvudsakliga arbetsplats är placerad i Office One på Arlanda flygplats.

Profil
Vi söker dig som har relevant kunskap och erfarenhet av arbete inom digitala försäljnings- och marknadsföringsplattformar, gärna inom Retail samt Food & Beverage. Du utvecklar innovativa idéer för att driva topp- och bottenlinje, testa, lära och förfina och sedan förverkliga dem.
För att lyckas i rollen bör du ha en god förståelse för digitala kundresor, convenience, operationell effektivitet etc. med fokus på kommersiell optimering av digitala lösningar för att driva ökad försäljning och vinst. Du är bekväm med att hantera och påverka seniora intressenter.
Tidigare erfarenhet av UX/UI och Customer Journey är meriterande liksom erfarenhet av flera nordiska marknader. Du har goda kunskaper i Microsoft Office och hög datorvana. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift är krav för tjänsten och kunskap i ytterligare något av de nordiska språken ser vi som en merit.
Som ledare är du tydlig, kommunikativ, strukturerad och coachande med en stark drivkraft. Vidare är du leveranssäker och gillar utmaningar. Du har god förmåga att arbeta självständigt och coacha ditt team samtidigt som du samarbetar med andra funktioner i företaget och externa partners. Du uppskattar att arbeta i ett högt tempo med flera samtida arbeten och du kan strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt och behålla lugnet även i stressade situationer. För att du ska trivas i rollen ser vi även att du är öppen för förändring och intresserad av nyheter, trender och analyser.
Övrig information
För tjänsten gäller kollektivavtal med Unionen samt flexibelt arbetssätt. Vi erbjuder:
40 % personalrabatt
Friskvårdsbidrag
Aktiesparprogram och mycket goda karriärmöjligheter
Vid frågor kontaktar du Rickard Berthold, Nordic Digital & Marketing Director, rickard.berthold@ssp.se.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kvalifikationer
Relevant kunskap och erfarenhet av arbete inom digitala försäljnings- och marknadsföringsplattformar, gärna inom Retail samt Food & Beverage.
God förståelse för digitala kundresor, convenience, operationell effektivitet etc. med fokus på kommersiell optimering av digitala lösningar för att driva ökad försäljning och vinst.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Som ledare är du tydlig, kommunikativ, strukturerad och coachande med en stark drivkraft.

Meriterande
Tidigare erfarenhet av UX/UI och Customer Journey är meriterande liksom erfarenhet av flera nordiska marknader.
Kunskap i ytterligare något av de nordiska språken ser vi som en merit.

Om arbetsgivaren - SSP
SSP driver sedan 60 år tillbaka restauranger och butiker på platser där människor är i rörelse såsom flygplatser, tågstationer och arenor. Vi driver både franchise- såväl som egna koncept såsom WHSmith, Upper Crust, Starbucks, Café Ritazza, Burger King, M&S Simply Food och O 'Learys. SSP har verksamhet i 35 länder och vi har mer än 550 brands i vår portfölj. Du kan hitta mer information på: http://www.foodtravelexperts.com/international/

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ls Jobbet AB (org.nr 556375-2822)

Arbetsplats
SSP (Scandinavian Service Partner)

Jobbnummer
8135499

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från LS Jobbet AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos LS Jobbet AB: