Head of Customer Support till Industri-Matematik International A

Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led / Datajobb / Hässleholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Hässleholm, Perstorp, Östra Göinge, Kristianstad, Osby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led i Hässleholm, Perstorp, Östra Göinge, Kristianstad, Osby eller i hela Sverige

Välkommen till IMI!
Med en växande marknad och ökat fokus på effektiv och hållbar logistik ser framtiden på IMI ljus ut. Vi har vuxit till över 120 engagerade medarbetare och under 2021 har tillväxten varit mer än 30%. Våra kunder är marknadsledande och välkända företag som Ahlsell, Apotek Hjärtat, DB Schenker, NorgesGruppen för att nämna några. Våra produkter och systemlösningar är avgörande för att våra kunders försörjningskedjor ska fungera på ett optimalt sätt.
Hos oss råder övertygelsen att din trivselnivå på jobbet är direkt avgörande för hur du presterar. IMI är måna om att du har en balans mellan arbete och fritid och känner att du kan utvecklas i din roll. IMI är certifierade av Great Place To Work. Rankingen sker genom att titta på hur företag motiverar, inspirerar och tar hand om sina anställda. Vår mål är att år 2025 vara i topp på listan över Sveriges bästa arbetsplatser .

Med ett engagerat team och tillförlitliga system för komplex varudistribution är IMI en ledande mjukvaruleverantör inom effektiv och hållbar logistik, order- och lagerhantering. Supportteamet på IMI hjälper kunder att lösa komplexa problem med högsta fokus på kundnöjdhet. I vår tillväxtresa ser vi att vårt supportteam behöver utökas och förstärkas och vi söker dig som kan leda och utveckla det dagliga arbetet i teamet. Vill du ta del av denna expansiva resa och utvecklas i en kreativ miljö där kunden alltid står i fokus?

Vi söker nu en engagerad Head of Customer Support!

I den här rollen ansvarar du för leveransen av supporttjänsten för de produkter som IMI utvecklar och marknadsför mot externa kunder, inklusive de processer och verktyg som behövs för att säkerställa support på hög och stabil nivå. Du får stor frihet att vidareutveckla vår supportfunktion och du kommer att ha många interna och externa kontakter, en viktig del i uppdraget är att utveckla samarbetet mellan ditt team och vår konsultorganisation, produktutveckling, säljorganisation och andra externa samarbetspartners. Du har en viktig roll i relationen till våra kunder, på flera sätt blir du kundens röst in i vår organisation.

Ditt ansvarsområde

Du ansvarar för vårt mycket erfarna och väl fungerande supportteam, som i dag består av fyra personer men som kommer att utökas med ytterligare personer under året. Du har det fulla ansvaret för ditt team, och säkerställer att ni är rätt bemannade och har kompetens och förmåga att hålla en hög standard för kundupplevelse och service. Din uppgift blir att vägleda, stötta och motivera dina teammedlemmar med ett starkt värdebaserat ledarskap. Du är den som ditt team eskalerar till när det behövs mer resurser från vår övriga organisation. Du rapporterar till COO och ingår i bolagets operativa ledningsgrupp.

Publiceringsdatum
2022-04-29

Profil
Vi söker dig som har ansvarat för en supportfunktion inom ett mjukvarubolag eller har haft en liknande roll, kanske som konsultchef eller teamledare, med närhet till kund. Du är en trygg ledare som tycker om att arbeta med processutveckling och ständiga förbättringar med sikte på att öka kundnöjdheten och underlätta för dina medarbetare. Som person är du kommunikativ, målinriktad och har ett genuint intresse för hur teknik och digitalisering kan göra oss bättre. För att du ska passa in i vår kultur lägger vi stor vikt vid din personlighet och ditt driv, vi söker dig som sprider positiv energi och engagemang. Tjänsten kräver mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska, då du kommer att ha en hel del kontakt med våra kunder, såväl som med vår egen organisation.

Det är meriterande om du har:

- relevant högskole- eller universitetsutbildning
- erfarenhet av arbete med kundsupport i företag som utvecklar affärssystem
- erfarenhet av verksamhet- och personalansvar

Mer information

Kontakta rekryteringskonsult Jan Schröder på AS & B Executive, jan.schroder@asb-executive.se eller +46 706 18 11 16, alternativt Talent Acquisition Specialist Hanna Gustafsson på hanna.gustafsson@im.se eller +46704333856.

Varaktighet, arbetstid
heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön, förhandlas individuellt, viss rörlig del

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led (org.nr 556625-5260)

Arbetsplats
Arenius Schröder & Besterman AB

Kontakt
Jan Schröder
0706-181161

Jobbnummer
6587405

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led: