Head of Customer Success till Flowscape

Bravura Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
2022-11-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Head of Customer Success till Flowscape" (publicerad 2022-12-19) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2022-11-17

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Flowscape.

Om företaget
Flowscape är ett Prop-Tech-bolag med en världsledande lösning för hybrida arbetssätt på kontoret, optimering av kontorsytor och en effektivare arbetsdag. Lösningen använder de senaste IoT-sensorerna och inomhuspositionerings-teknologin för att skapa en toppmodern SaaS-lösning för smarta kontor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man enkelt bokar mötesrum, skrivbord och parkeringsplatser samt snabbt hittar kollegor eller utrustning på kontoret. Utöver detta kan man noggrant analysera ytornas nyttjande för att kunna optimera storleken och möbleringen på kontoret. Flowscape har även ett kommunikationsverktyg för effektiv områdesspecifik kommunikation till personer i byggnaden eller personer inom ett område i händelse av en kris. Flowscape är ett snabbväxande bolag som idag består av 40 personer, varav hälften är placerade på huvudkontoret i Stockholm och övriga i Sofia, San Fransisco och i London.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Head of Customer Success hos Flowscape är ditt huvudsakliga ansvarsområde att onboarda och utveckla företagets strategiska kunder samt leda och utveckla Customer Success teamet. Du är ytterst ansvarig över leveransprocesserna internationellt där du driver och utvecklar dessa för att se till att kunderna nyttjar tjänsten på bästa sätt. Detta innefattar att du ansvarar för kundnöjdheten, genom att följa upp och analysera kunders användning av tjänsten samt agerar som stöd om det uppstår problem. Tillsammans med kunden utvecklar du affären och skapar merförsäljning. I din roll arbetar du både strategiskt och operativt där du hjälper kunderna med onboarding, utbildning samt uppstart av Flowscapes tjänst för att skapa nöjda och engagerade användare.

Du leder en grupp på tio personer och bidrar till deras och verksamhetens utveckling. Du har ett nära samarbete med säljare, kund och tech-avdelningen för att säkerställa att kund får teknisk hjälp och förståelsen för tjänsten. Du jobbar nära teknikerna och kommer med konkreta tips för att bidra till produktutvecklingen. Du tillsammans med teamet arbetat målinriktat för en fortsatt expansion och utveckling av Flowscapes SaaS-lösningar.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst två års arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom sälj, kundvård eller projektledning
• Teknisk eftergymnasial utbildning
• God systemvana och förståelse för IT-system
• Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
• Körkort är meriterande
• Erfarenhet av SaaS är starkt meriterande

Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna och som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. När ett problem uppstår är du lösningsorienterad och blir motiverad av att kunna ge kunderna förstklassig service. Som person är du nyfiken och du motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt. Du är den som ser till att saker blir gjorda och är inte rädd för att ta egna initiativ för att nå dit du vill. Du bidrar med nya idéer/perspektiv, och testar mer än gärna nya arbetssätt. Du är uppmärksam på detaljer och upptäcker sådant som andra ofta missar. Du tycker om att göra saker ordentligt och har en grundlig arbetsprocess så att inget lämnas ogjort. Du drivs/får energin av att leda och motivera andra så att ni tillsammans kan nå gemensamma mål. För dig kommer det naturligt att stötta och motivera dina medarbetare för att komma framåt.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Flowscape, HR, projektledning, Customer Success Manager, teknik, saas, heltid, stockholm, key account manager, försäljning, it, tech, head of customer success, customer success lead, chef, Saas, customer success specialist, Account Manager

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Mia Samuelsson
mia.samuelsson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
7179115

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: