Head of Customer Success / Supportansvarig / Customer Success Ma

Bravura Sverige AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2020-12-23

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Reforce.

Om företaget
Reforce International är utvecklaren bakom Howwe - en marknadsledande SaaS-applikation inom digital målstyrning. Howwe möjliggör för ledare att prioritera och synkronisera organisationens viktigaste mål och garanterar minst 30% acceleration på utvalda aktiviteter med kraftiga finansiella resultat som följd. Reforce SaaS-lösning är baserat på accelerationsteknologi som stöttar organisationer att frigöra tid och skapa ett genomgående medarbetarengagemang på veckobasis.
Reforce International är ett globalt företag med huvudkontor i Stockholm. Kundbasen består av några av världens största bolag. Reforce International genomförde i augusti 2019 en pre-IPO med Creades och Swedbank Robur som huvudinvesterare för att fortsätta den globala expansionen.
Reforce är ett ungt entreprenörsföretag som letar efter extraordinära "doers". Tillsammans vill de fortsätta utmana organisationer och göra något helt unikt! Som Head of Customer Success är du en av dessa doers och arbetar med cirka 30 kollegor på kontoret beläget i Gamla stan, Skeppsbron.
Företaget har en stark drivkraft och vill med denna arbeta nära ledningsgrupperna hos några av Nordens, Europas och USA:s främsta bolag och jobbar efter devisen: Help us change how the world works - Nu har du en chans att göra just detta!


Dina arbetsuppgifter
I rollen som Head of Customer Success är du del i ett snabbrörligt och dynamiskt team som erbjuder en unik tjänst till ledare och medarbetare på allt från medelstora till globala företag. Som en del av leveransorganisationen leder och utvecklar du Customer Success- avdelningen och säkerställer att Reforce kunder får största möjliga värde och effekt av applikationen Howwe.
Ditt största uppdrag är att etablera och utveckla både en svensk och internationell supportfunktion där du är en viktig nyckelspelare i att förstå kundens behov, deras viktigaste strategiska initiativ, bistå dem prioritera samt formulera sina viktigaste mål och säkerställa att de har tydliga aktiviteter för alla roller på bolaget. Du agerar coach och utbildar ledare och medarbetare i hur de kan arbeta med Howwe på bästa sätt. Målet som du och Reforce arbetar mot tillsammans är att kundföretagen ska få så hög avkastning på investerat kapital som möjligt, att deras organisation blir mer proaktiv i det dagliga arbetet och att de får ett högt medarbetarengagemang.
Tillsammans med ditt team som i dagsläget består av dig och en person till, genomför och planerar du supportsamtal på olika nivå till Reforce kunder samt till återförsäljare och partners. Ett stort ansvar i denna roll är även digitalisering och automatisering av Reforce egna processer, i syfte att öka den interna produktiviteten.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Relevant eftergymnasial utbildning eller minst tre års erfarenhet av liknande roll
• Erfarenhet av att bygga upp och i ledande position utveckla Customer Success-avdelningar, nationellt och internationellt
• Erfarenhet av att arbeta i systemet Intercom
• Goda kunskaper i svenska och engelska

För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du är en stark initiativtagare som vill skapa resultat. Du brinner för att bygga ett lag, motivera andra och delegerar, coachar och främjar dina medarbetares utveckling. Du är den man vänder sig till när det blåser och du stöttar andra och du är en teamplayer som drivs av goda samarbeten. Här är du prestigelös och arbetar gärna högt och lågt. Du har en stark kommunikativ förmåga och gör ditt bästa för att överbrygga silos i bolaget. Du är samtidigt en "doer" och har inget emot att arbeta både operativt och strategiskt.
Du har i tillägg en god affärsförståelse och har ett driv att arbeta lösningsfokuserat med tillväxt- och utvecklingsarbete.

Övrig information:

Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Gamla Stan
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: customer success manager, head of customer success, support, ledare, supportchef, 1st line, 2nd line

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5504814

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: