Head of Contact Center Sales Northern Europe till BSH
Poolia Kontor AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Kontor AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Presentation
Är du en erfaren ledare inom säljsupport, kundservice eller call center som söker efter nya utmaningar ? Då kanske du är den vi söker till ett vikariat som Head of Contact Center Sales Northern Europe på BSH Home Appliances AB. Du kommer att under 1-1½ års tid vara med och vidareutveckla arbetet med BSH's kunder. Du rapporterar till Head of Supply Management.
Vi önskar att tillträde sker så snart som möjligt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2014-10-28Dina arbetsuppgifterI din roll som Head of Contact Center Sales Northern Europe är du ansvarig för en avdelning med ca 30 medarbetare och två teamledare. Contact Center Sales är en nord europeisk enhet som ger service och support till kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Island och de baltiska länderna. Medarbetarna hanterar alla kundärenden gällande inköp av vitvaror. Kunderna är både återförsäljare och entreprenadbolag inom byggsektorn.
Du kommer att ansvara för att leda och fördela arbetet i gruppen tillsammans med två teamledare. Du kommer att vara kravställare gentemot IT-avdelningen i interna projekt som gäller kvalitets- och utvecklingsfrågor för gruppens verksamhet. Du driver och deltar även i projekt som syftar till att vidareutveckla samarbetet med andra avdelningar inom företaget.
I ditt ansvar ingår även att representera avdelningen på chefsmöten. Du sköter uppföljning, förankring och rapportering av avdelningens mål och driver och vidareutvecklar samarbetet med andra avdelningar inom företaget. Vidare är du kvalitetsansvarig för de tjänster företaget utför mot kund.
Utbildning/erfarenhet
Du är säljsupportchef,kundservicechef eller motsvarande med flera års erfarenhet av liknande verksamheter och det är även meriterande om du har deltagit i projekt som inkluderat många olika intressenter såväl interna som externa. Förutom att du kan uttrycka dig i svenska och engelska i tal och skrift är det meriterande om du har kunskaper i finska, norska eller danska. För att trivas i rollen är du en person med positiv inställning till förändringar och någon som kan beskriva mål och visioner så att det skapar engagemang från övriga i organisationen. Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och driven.
Du har även erfarenhet av:
• utveckling av affärssystem, meriterande med kunskap inom SAP
• någon form av projektledar-/ledarutbildning är meriterande
• mycket goda kunskaper i officepaketet
• svenska och engelska i tal och skrift
• relevant akademisk examen
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Företagsbeskrivning
BSH Home Appliances AB ingår i Bosch and Siemens Home Appliances Group, en internationell koncern med en årsomsättning på över 10 miljarder euro. BSH är Europas ledande och världens tredje största aktör inom hushållsprodukter, t ex kylskåp, diskmaskiner och dammsugare. I Norden och i Baltikum arbetar 550 anställda med försäljning, marknadsföring och service av hushållsprodukter av märkena Bosch, Siemens, Gaggenau, Neff och Constructa. Det nordiska huvudkontoret ligger i Solna.
Läs mer på
www.bsh-group.com .
Företagets hemsida
www.bsh-group.com .
Arbetstider och omfattningHeltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-23
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 39256
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPetra Fryxell 08-555 652 25
petra.fryxell@poolia.seFöretagPoolia Kontor AB
AdressPoolia Kontor AB
Box 207
10124 Stockholm
KontorsadressBox 207, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2047347
Observera att sista ansökningsdag har passerat.