Head Of Accounting Till Icaniwill
Newr AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Newr AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Nu rekryterar vi på Newr ICANIWILLs nya Head of accounting!
ICANIWILL är ett av Sveriges snabbast växande varumärken inom sportmode och e-handel. ICANIWILL är idag 40 anställda på kontoret i Vasastan och omsatte 2021 270 msek och har haft fortsatt tillväxt sedan dess.
Som Head of accounting på ICANIWILL tar du det övergripande ansvaret för redovisningsfunktionen i bolaget och leder en redovisningsekonom som du också har personalansvar för. Du har en central roll i bolaget med många kontaktytor och rapporterar direkt till ICANIWILLs VD. I din roll kommer du samarbeta mycket med bolagets Senior Business Controller.
Du kommer i din roll både vara hands on i bokslutet, hantera komplexa redovisningsfrågor och arbeta med att utveckla processer och rutiner. Vi söker dig som vill vara med på ICANIWILLs fortsatta tillväxtresa och vara med och skapa en ekonomifunktion i framkant.
Primära ansvarsområden:
• Leda och sammankalla det dagliga redovisningsarbetet
• Rapportering, månads-, kvartals-, och årsbokslut samt årsredovisningsarbete
• Utveckla rutiner och processer kopplat till system och redovisning
• Ansvara för kontakten med revisorer, bank och rådgivningskonsulter kopplat till redovisning, skatt m.m
• Ansvara för att upprätthålla korrekt redovisningsstandard och policys
• Redovisningsansvar för utländskt dotterbolag och uppsättningen av potentiella nya utländska dotterbolag
• Komplexa bokningar och redovisningsfrågor
• Ansvar för enklare koncernredovisning
• Ansvar för potentiella nyrekryteringar
Rätt kandidat för rollen
Rätt kandidat för rollen har en ekonomutbildning med inriktning redovisning och minst fem års erfarenhet av kvalificerad redovisning. Du är självständig i hela redovisningsflödet enligt K3, gärna från medelstora snabbväxande bolag.
Rätt person för rollen trivs med att vara hands on i redovisningen samtidigt som du har en sammankallande roll. Du har goda ledaregenskaper och förmågan att planera och koordinera arbetet. Tidigare erfarenhet av personalansvar är ett plus men inte ett krav.
För att vara aktuell för rollen har du arbetat på ett produktbolag/handelsbolag som arbetar B2C och behärskar lagerredovisning samt intrastatrapportering. Du har goda kunskaper gällande skatt och moms relaterat till E-handel/retails-affären.
Du har goda systemkunskaper, är vass på Excel och talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. Vidare har du förmågan att ha både helikopterperspektiv och att uppmärksamma information på en mer detaljerad nivå. Du är en problemlösare som har förmågan att balansera struktur med ad hoc.
Som person har du hög energi, är nyfiken, har ett prestigelöst mindset och en can do-attityd. Du är noggrann, strukturerad och van med att organisera ditt arbete självständigt. Utöver det så är du en teamplayer och värdesätter en bra arbetsmiljö med högt i tak. Du är kommunikativ, positiv och har mycket energi. Rätt person söker sig till en dynamisk tillväxtmiljö där du vill bidra till en god stämning och en strukturerad redovisningsfunktion.
Extra meriterande för att vara rätt kandidat är:
• Erfarenhet från retail/E-handel
• Erfarenhet av importerande verksamhet
• Erfarenhet från systemet Microsoft Business Central
• Vana att leda projekt inom systemutveckling och att skapa processflöden och utveckla rutiner.
Vad erbjuder ICANIWILL dig?
I rollen får du ett stort ansvar samt möjlighet att utveckla både företaget och ekonomifunktionen i ett tillväxtbolag. Du blir en del av ett entreprenöriellt bolag på en expansiv marknad och får en möjlighet att vara med på ICANIWILL:s fortsatta tillväxtresa. ICANIWILL sitter i fina lokaler centralt i Stockholm, Vasastan.
Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid. Rollens omfattning är 100%.
Låter det som en spännande roll för dig? Skicka gärna in din ansökan redan idag då vi presenterar kandidater löpande. Sista ansökningsdatum är den 15 mars 2023.
Har du frågor om tjänsten? Kontakta Douglas Carbell, ansvarig rekryterare på Newr.
Douglas.carbell@newr.se eller 072-980 99 52.
Om ICANIWILL
De senaste åren har ICANIWILL inte bara växt som företag och varumärke, vi har även lyckats inspirera och motivera tusentals människor runt om i världen att våga satsa och kämpa för sina livsmål.
Vi vill att våra kläder, vårt varumärke och vårt mantra ska hjälpa dig inse att du har allt du behöver för att uppnå dina mål och drömmar inom dig. Oavsett om det är inom träning, hälsa eller arbete, Du kan göra det. Du kommer nå ditt mål! Idag är vi dryga 40 personer som arbetar heltid med att utveckla och förfina våra produkter och vår service. Vi hoppas att den familjekänslan vi försöker skapa i företaget, där vi stöttar varandra och våra kunder under deras resa, skall genomsyra det vi gör och vi hoppas att just Du vill vara en del av ICANIWILL-Familjen.
Om Newr
Newr är specialiserade på rekrytering och interimslösningar inom ekonomi och finans. Vi bistår företag med kandidater och konsulter på chefs-, specialist och linjerollsnivå. Newr står för det vi anser att vår bransch handlar om - new relations. Mellan oss, våra kunder, kandidater och konsulter. Vår ambition är att vara ett attraktivt val för dig som söker en ny utmaning inom ekonomi eller behöver stärka din ekonomifunktion på kort eller lång sikt.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Newr AB (org.nr 559230-2615),
https://newr.se/ Arbetsplats Newr
Kontakt Douglas Carbell
douglas.carbell@newr.se +46729809952 Jobbnummer 7423037
Observera att sista ansökningsdag har passerat.