Haninge kommun söker Kanslichef - Boardtalk - Ekonomichefsjobb i Haninge
Haninge kommun söker Kanslichef
Boardtalk / Ekonomichefsjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla ekonomichefsjobb i Haninge, Ödeshög, Hjo, Vadstena
Visa alla jobb hos Boardtalk i Haninge

Haninge är en naturskönt belägen skärgårdskommun på Södertörn. Med skog och hav alldeles inpå och storstadens puls inom bekvämt räckhåll; 20 minuter med bil/pendeltåg. Haninge har ca 74 000 invånare och är känt för sin framåtanda och sitt framgångsrika näringslivsarbete. Haninge kommun är en dynamisk arbetsplats, präglad av mångfald, kreativitet och trivsel.
Från den 1 januari 2009 delas den nuvarande barn- och utbildningsnämnden i två; förskole- och grundskolenämnden samt gymnasie- och vuxenutbildningsnämnden. Utbildningsförvaltningen som är gemensam förvaltning för de båda nämndernas ansvarsområden söker en
KANSLICHEF
Som kanslichef ansvarar du för att utveckla förvaltningens övergripande administrativa processer och ingår i förvaltningens ledningsgrupp.
Förutom att delta i det allmänna ledningsgruppsarbetet blir din uppgift att driva och synliggöra det administrativa utvecklingsarbetet.
Du ansvarar för flera av nämndernas styrdokument såsom IT-handlingsplan, dokumenthanteringsplan och delegationsordning.
Din roll som kanslichef är också att leda och fördela arbetet på
förvaltningens kansliavdelning. Där ingår nämndsekretariat inklusive registratur och arkivansvar, IT- och informationsfrågor,
utredningsfunktion, samt administrativt stöd till förvaltningsledningen.
Du ska kunna upprätthålla förvaltningens höga standard på utförande och uppföljning av uppdrag från de två nämnderna. De administrativa processerna ska vidareutvecklas under din ledning genom ständig förbättring och effektivisering. Du leder arbetsgruppen mot uppsatta mål inom avdelningens ansvarsområden. Viktigt är att du kan skapa en sammanhållen arbetsgrupp där man tar vara på kunskap inom samtliga områden.
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning kopplad till offentlig förvaltning och dokumenterad kunskap i juridiska frågor. Du har också erfarenhet av arbete i kommunal sektor, gärna med inriktning på ärendehantering. Du har tidigare ledarerfarenhet. Du bör ha kunskap i kommunikation och IT-frågor genom praktisk erfarenhet eller genom lämplig utbildning.
Rätt person har en bakgrund i offentlig förvaltning och har förmågan att lyfta blicken och kan hantera flera parallella processer samtidigt. Du har ett processtänkande och kan inspirera andra med ett tydligt målfokus. Du är resultatorienterad och kan leverera i tid. Du kan prioritera bland de uppgifter som hamnar hos avdelningen och fördela uppgifter utifrån den kompetens som medarbetarna besitter. Du har en känsla för service till politik, förvaltning och skolenheter Du ska kunna förmedla vikten av en väl fungerande administration och ta fram väl fungerande arbetssätt och rutiner. Du har förmågan att se samband mellan samtliga frågor som förvaltningen hanterar.
Anmäl snarast intresse, dock senast den 6 februari, via www.boardtalk.se . Bifoga ett kortare brev och ett c.v. Eventuella frågor besvaras av Staffan Vinell, telefon 070 790 01 18 på Boardtalk.

Publiceringsdatum
2009-01-20

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Företag
Boardtalk

Adress
Boardtalk
Blasieholmsgatan 5
11148 STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-4404264
Faxnummer: 08-4404269
E-postadress: info@boardtalk.se

Jobbnummer
385148

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Boardtalk: