Handledare till Stöd och Matchning

Personalsupport Värmland AB / Personaltjänstemannajobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla personaltjänstemannajobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Personalsupport Värmland AB i Karlstad

Om PersonalSupport Värmland
PersonalSupport är ett lokalt förankrat företag som sedan 1998 arbetat med att hjälpa värmlänningar vidare i arbetslivet. Vi agerar kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen i programmet Stöd och Matchning där vår ambition är att se varje individs styrkor och potential, för att sedan hjälpa personen vidare mot arbete eller utbildning.
Utöver Stöd och Matchning, omställningsarbete och vägledning arbetar PersonalSupport även sedan starten 1998 med rehabilitering, hälsofrämjande insatser, kognitiv beteendeterapi, grupphandledning/utbildning, föreläsningar samt utredningsarbeten.
Vi har även ett tätt samarbete med vårt systerföretag Ryggrehabiliteringen i Värmland (RIV) som håller till på KMTi i Karlstad.
Hos oss finns stora möjligheter att som anställd utvecklas både som person och i ditt arbetsliv, och du kommer omges av ett arbetslag med stora erfarenheter och kunskaper inom socialt arbete.
PersonalSupport växer och behöver nu ytterligare medarbetare som brinner för att hjälpa människor vidare i livet!

Publiceringsdatum
2020-12-11

Om tjänsten
Vi söker nu ytterligare medarbetare som främst kommer att arbeta som handledare i tjänsten Stöd och Matchning.
Din huvudsakliga uppgift kommer vara att stödja och matcha arbetssökande ut i arbete eller studier och du kommer arbeta både individuellt och i grupp.
Rollen innebär stor variation vad gäller arbetsuppgifter och kan t.ex. innebära kartläggningar, individuella vägledningssamtal, motiverande samtal, föreläsningar, löpande kontakt med Arbetsförmedlingen samt administrativa uppgifter.
Det är också av stor vikt att du brinner för att skapa/upprätthålla arbetsgivarkontakter vilket är en viktig del för att lyckas hjälpa de personer som söker nya utmaningar i livet!
Tjänsten kan innebära resor till annan ort.

Profil
Vi vill att du är en person som får energi av att arbeta med människor i en stödjande roll och ser till individens styrkor och potential.
Du är flexibel, självgående och driven i ditt arbete att finna lösningar.
Du behöver dessutom uppfylla kompetenskraven från något av alternativen nedan för att kunna arbeta som handledare i Stöd och Matchning.
Alternativ 1

Utbildningsbakgrund
Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena: Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. För att en utbildning ska godkännas enligt alternativ 1 måste huvudinriktningen på utbildningen vara något av de uppräknade ämnesinriktningarna alternativt att huvuddelen av utbildningen har bestått av de uppräknade utbildningsområdena.
Arbetslivserfarenhet:
Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem åren räknat från den dag du tillträder anställningen. Även deltid kan godkännas om arbetstiden sammanräknat under de senaste fem åren motsvarar heltid under två år.

Alternativ 2

Utbildningsbakgrund
Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet:
Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
• Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och gruppsykologi
• Karriärvägledning
Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem åren räknat från den dag du tillträder anställningen. Även deltid kan godkännas om arbetstiden sammanräknat under de senaste fem åren motsvarar heltid under tre år.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-10

Adress
Personalsupport Värmland AB
Säterivägen 6
65341 Karlstad

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Personalsupport Värmland AB (org.nr 556560-5804)
Säterivägen 6 (visa karta)
653 41  KARLSTAD

Tillgång till bil
För detta jobb krävs att du har tillgång till en egen bil.

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Ansökan
E-post: patrik.werner@personalsupport.se

Jobbnummer
5484449

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Personalsupport Värmland AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Personalsupport Värmland AB: