Handledare till Sandvikenhus
Sandvikens kommun, Sandvikenhus AB / Fastighetsskötarjobb / Sandviken
2025-11-04
Visa alla fastighetsskötarjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Sandvikenhus AB i Sandviken I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre.
Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället.
Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter.
Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun.
När vi gör varandra bättre - gör vi Sandvikens kommun bättre!
Sandvikenhus erbjuder attraktiva och trygga bostäder och lokaler med hög service. Vi utvecklar och förädlar lägenheter, bostadsområden och boendemiljöer. Vi planerar och projektleder, förvärvar och förvaltar fastigheter och mark.
Våra hus har sett flera generationer Sandvikenbor växa upp; allt sedan företaget grundades 1962. När vi förändrar och bygger nytt, är det för att skapa ett levande Sandviken med attraktiva bostadsmiljöer i många år framåt. De bostäder vi förvaltar och planerar idag ska fortfarande vara en del av ett attraktivt Sandviken om femtio eller hundra år.
Vi är ett allmännyttigt bostadsbolag, vilket dels betyder att vi bidrar till bostadsförsörjningen i kommunen och dels att vi har ett samhällsansvar. Det är viktigt för oss att vi bidrar till en positiv utveckling och tillväxt i Sandvikens kommun, vilket vi bland annat gör genom att samarbeta med olika företag, organisationer, föreningar och evenemang som arbetar för dessa frågor.
Publiceringsdatum2025-11-04ArbetsuppgifterVill du vara med och göra skillnad på riktigt?
Vi söker en samordnare/handledare för ett team av kvartersvärdar. Du ska bidra till trivsel i våra bostadsområden och till att människor utvecklas och tar steg mot arbetsmarknaden.
Du leder och arbetar tillsammans med ett team av kvartersvärdar i två av våra bostadsområden. Kvartersvärdarna är projektanställda och kombinerar utbildning med praktiskt arbete. Din roll är att handleda dem i vardagen planera, följa upp, stötta och inspirera.
Arbetet är till största delen praktiskt och sker ute i områdena. Du deltar själv i arbetet och visar vägen genom att vara en förebild både i bemötande, i hur jobbet utförs och i hur man utvecklas på jobbet.
Du ska också bidra till att utveckla rutiner, arbetssätt och samarbeten i projektet, så att både kvartersvärdar och områden får bästa möjliga förutsättningar att växa.
Arbetsuppgifter * Planera och samordna ditt och kvartersvärdarnas dagliga arbete
* Delta i praktiska uppgifter inom städning, fastighetsskötsel, miljöhus och grönytor
* Ge individuell handledning och stöd så att varje kvartersvärd kan växa i sin roll
* Bidra till trygghet och trivsel i områdena genom kontakt med hyresgäster
* Utveckla arbetssätt och rutiner i projektet
* Utföra enklare administration, t.ex. arbetsorder i vårt verksamhetssystem Vitec
Arbetet är varierat och anpassas efter både gruppens och områdets behov. Du arbetar ungefär 75-80 % praktiskt och 20-25 % administrativt.
Om projektet
Kvartersvärdsprojektet är tvåårigt och är ett samarbete med Arbetslivsförvaltningen.
KvalifikationerOm dig
Du har ett genuint intresse för människor och tycker om att se andra lyckas. Du är strukturerad, lösningsinriktad och har lätt för att anpassa dig när vardagen skiftar. Du tar ansvar, samarbetar prestigelöst och bidrar till en positiv arbetsmiljö.
Vi ser gärna att du har:
* Giltigt B-körkort
* Erfarenhet inom fastighetsskötsel, park, städ eller liknande område
* Erfarenhet av handledning, socialt arbete eller arbete i Vitec är ett plus
* God digital vana
* Goda kunskaper i svenska (fler språk är meriterande)
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.
ÖVRIGT
Vi är ett engagerat gäng som brinner för att skapa trygga hem för våra hyresgäster. När vi rekryterar nya medarbetare letar vi efter aktiva ambassadörer som känner lika starkt som vi för våra värderingar och vår vision. Vår värdegrund, som vi tillsammans arbetat fram, ska främja gemenskapen och lagandan, motivera oss i vårt arbete, tydliggöra vad vi ska sträva efter och leda vårt arbete i rätt riktning. Ledordet i vår värdegrund är RAK som står för Respekt Ansvar Kommunikation.
Vi strävar efter att uppnå en jämn könsfördelning inom våra respektive områden och ser mångfald som en styrka. Vi är 92 anställda. Hos oss arbetar vi med både människor, fastigheter och teknik. Du får en omväxlande arbetsroll och ofta många personliga kontakter. Våra kunder ställer nya krav på sitt boende, kollektiva standardlösningar ersätts av individuella önskemål. Den nya tekniken medför både krav och möjligheter. Därför är det viktigt att vi på Sandvikenhus hela tiden lär oss nya saker. Vi satsar stort på kompetensutveckling. Den utgår alltid från varje medarbetares yrkesområde och individuella behov.
Välkommen till oss!
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "351-49".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Sandvikens kommun, Sandvikenhus AB
Kontakt Markandsstrateg
Cecilia Book Partanen
cecilia.book-partanen@sandvikenhus.se 026-242225 Jobbnummer 9588335